Országimázs: nem újítják fel a Ferihegyre vezető gyorsforgalmit

Tokody Marcell, a Jobbik fővárosi önkormányzati képviselője, illetőleg Sas Zoltán, a jobboldali ellenzéki párt Pest megyei választókerületi elnöke több szempontra is felhívta a figyelmet hétfői közös sajtótájékoztatójukon.

Tokody elmondta, a gyorsforgalmi útra jellemző balkáni állapot miatt fordult írásbeli kérdéssel Tarlós Istvánhoz, a főpolgármester válaszából kiderült: 2018 második fele előtt nem lehet arra számítani, hogy megkezdődnek a felújítások ezen a 11 kilométeres szakaszon. A 2017-es vizes világbajnokság előtt "lesz egy kisebb ráncfelvarrás": a korrodálódott korlátok 60 százalékát kicserélik, illetve korrózió védő festékkel látják el, amelynek védelme viszont legfeljebb 18 hónap lesz, közölte a jobbikos képviselő.

Kiemelte, érdemi közlekedéspolitikai változást a felújítás sem hoz, így például a 3-as metróval ezután sem lehet közvetlenül elérni a repteret.

Ez nem pusztán budapesti probléma, az egész ország szégyene - jelentette ki Tokody. A hazánkba érkező vendégek nem a felcsúti kisvasúton, hanem ezen a gyorsforgalmi úton szerzik az első élményeiket az országról, utalt arra a politikus, hogy amíg a kisvasútra jut 9 milliárd forint, erre a 11 kilométeres szakaszra már nem szánnak 1,3 milliárd forintot, amiből fedezni lehetne a felújítást.

Sas Zoltán arról beszélt, hogy a Vecsésről, Üllőről, Gyömrőről, illetőleg Monorról munkába igyekvőknek reggelente jelentős dugókat kell elviselnie; meggondolatlan elterelések, torlódások, vasúti sorompók nehezítik az útjukat.

A választókerületi elnök szerint szinteltolásos átkelési lehetőséget kellene kialakítani, ezzel pedig jelentős forgalomakadályozó tényezőt lehetne felszámolni. Emlékeztetett: a Jobbik továbbra is kiáll további p+r parkolók kialakítása mellett, mert ezzel az eszközzel lehet tehermentesíteni a főváros közlekedési rendszerét.

[video:https://www.youtube.com/watch?v=8UNyuOZPX8w&feature=youtu.be]