A Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője, Kisdi Máté elmondta: a Déli pályaudvar felé vezető oldalon az egyik szerelvény utolérte a másikat, és hátulról "belekoccant". Mindkét jármű szállított utasokat.
Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) azt közölte, hogy öt mentőegységet riasztottak a balesethez, kilenc sérültet vittek kórházba zúzódásokkal, végtagsérülésekkel, a helyszíni vizsgálat alapján egyikük sem volt életveszélyes állapotban. Az esetleges töréseket a röntgenvizsgálat állapíthatja meg. A sérülteket helyszíni ellátás után a Péterfy Sándor utcai Kórházba (OBSI) és a Honvédkórházba vitték.
Molnár Klaudia, az OMSZ koordinációs referense az M1 aktuális csatornán azt mondta, egy könnyebb sérültet a helyszínen elláttak, majd saját felelősségére távozott.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Facebook-oldalán azt közölte, hogy baleset miatt nem jár a 2-es metró az Örs vezér tere és a Puskás Ferenc Stadion között, az érintett szakaszon pótlóbuszok viszik az utasokat
Kedd reggeltől járhat újra a 2-es metró, a jeges pálya okozhatta a balesetet
Várhatóan kedd reggeltől jár újra teljes vonalon a 2-es metró, a Pillangó utcai baleset pontos okát vizsgálják - mondta Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója a helyszínen újságírók előtt, hétfő délelőtt.
Bolla Tibor azt közölte: már húsz-harminc éve gondot jelent az érintett szakaszon az őszi-téli időszakban, hogy a sínek eljegesednek vagy falevelek kerülnek rájuk, ami csúszásveszéllyel jár. A metróvezetőket erre figyelmeztették, valamint az automata üzemmód helyett úgynevezett "ellenőrzött kézivezérlést" vezettek be. Ez azt jelenti, hogy a járművezetőknek a pálya állapota alapján kellett sebességet választaniuk. A fedélzeti számítógép adataiból látni fogják majd, hogy a vezető betartotta-e az erre vonatkozó utasításokat.
Az elnök-vezérigazgató szólt arról is, hogy a második jármű vezetője azt mondta, az állomásra érkezés előtt, fékezés közben érezte, hogy csúszik a pálya, és már nem tudott megállni.
Jobbik: Több pénz = kevesebb metróbaleset!
Tokody Marcell Gergely, a Jobbik fővárosi képviselője biztonságos budapesti közösségi közlekedést követel. A Jobbik – elsősorban a 3-as metróvonal felújításához kapcsolódóan – már számtalanszor felhívta a figyelmet a biztonságos közösségi közlekedés fontosságára. Tokody szerint az elmúlt évek során folyamatosan azt láthattuk, hogy egyre szűkebb pénzügyi keretek közé szorítja a kormány az önkormányzatokat, beleértve a Fővárosi Önkormányzatot is. Hozzáteszi: A közösségi közlekedés hosszú távú, kiszámítható finanszírozása a mai napig megoldatlan. A 2-es metróvonalon történt mai baleset oka még pontosan nem tisztázott, azonban elképzelhetőnek tartjuk, hogy a szűkös finanszírozás miatt nem kerülhetett sor a legkorszerűbb biztonsági megoldások alkalmazására írja az ellenzéki képviselő, aki hangsúlyozta, hogy határozottan követelik, hogy mielőbb derítsék ki a baleset pontos okát, és tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy a jövőben hasonló eset ne fordulhasson elő. Rámutattak arra is, hogy a mai balesetnek sokkal súlyosabb következményei is lehettek volna. A Jobbik szerint a biztonságos közösségi közlekedés, az utasok életének biztonsága elsődleges szempont, amire – ígérete szerint – egy leendő néppárti kormány és városvezetés mindig kellő figyelmet és anyagi ráfordítást fog szentelni.