A Mávinform tájékoztatása szerint "fennakadások" vannak a vasúti közlekedésben. Így is lehet nevezni a döntően 30 - 130 perces késéseket.
A Mávinform tájékoztatása szerint általában váltóhibák okoznak késéseket. A Budapest-Cegléd-Szolnok, a Budapest-Újszász-Szolnok, illetve a Budapest-Hatvan vonalon 40-80 perccel hosszabb menetidővel kell számolniuk az arra utazóknak. Meg máshol is.
A MÁV-Start térképének tanulsága szerint például a Budapestről Győrbe tartó vonat már 70 perces késésben volt, mikor nagy nehezen elindult, a Lajosmizse Nyugati vonatnak szintén 70 perces késéssel sikerült befutnia. De örülhettek a Belgrád-Bécs nemzetközi vonat utasai, ott már 110 perces a késés, a Bajára tartó síndöcögény könnyed 77 perces késéssel vonszolja magát este hét körül Nagytétényben.
A sülysápi oldalban közlekedők is örülhetnek: ott az egyik zónázó vonatnak 85 perces késést sikerült összehoznia, egy másik Sülysápig haladó viszont már 130-nál jár. Remek hangulat lehet azon a vonaton is.
A vonatok nagy többsége jelenleg 30 és 60 perc közötti késéssel indul, vagy érkezik be.
A piros pöttyös itt nem az igazi
Hiába no. Leesett a brutális mennyiségű hó, a méretes hóakadályok, szibériai hangulat, és máris lehetetlenné válik a közlekedés, ugye?
És akkor álljon most itt egy másik színes hír a MÁV háza tájékáról: a közlekedési vállalat vezetőinek alapbére maximum kétmillióról maximum ötmillióra nő, miután egy korábbi kormányhatározat átsorolta az állami monstrumcéget a "pénzügyi szolgáltatók" közé.
Mi a magunk részéről nagyon örülünk, hogy a versenyszférát is meghaladó bérezést nyújt a magyar állam az ilyen nagyszerűen és jól működő cég vezetőinek, mint a MÁV.
Ezért is gondoljuk azt, hogy az év első munkanapján történt bődületes mértékű leégés következtében nyilván az egész pereputty már Orbán Viktor dolgozószobájának perzsaszőnyegének szélén morzsolja a könnyeit, valamint egymást túllicitálva tették le a miniszterelnök asztalára a lemondásukat. Elvégre - ahogy a versenyszférában - úgy itt is következményei vannak a súlyos mulasztásoknak.
Ja, nem.
De ne legyünk gonoszak. Nyilván a felelősségrevonás nem fog elmaradni. Szépen előszedik majd a legutolsó váltófűtőt, akit szépen el is bocsájtanak, elvégre épp most kapott 0,5 százalékos béremelést, így már akár 120 ezret is hazavihetett a hónap végén. Vagy annyit sem.
Mondjuk a vasúti vezetőket nem igazán érinti a leállás, ők ugyanis céges autóval járnak...