Ostobaság koprodukcióban

Kedves főváros, kedves állam, most vertétek szét Budapest és az agglomeráció közlekedését. És még örültök is neki.

Verejtékes, nehéz munka volt, de ti véghez tudtátok vinni azt, ami már a rendszerváltás előtti és utáni kormányoknak, a mindenkori BKV-vezetésnek, épp aktuális szakértőknek, esetleg az épp nyeregben ülő később csak felfüggesztett pénztár-közeli megmondóembernek sem sikerült.

További integráció helyett most szétszabdaljátok, szétdaraboljátok azt, ami összetartozik, napi önös politikai érdekek, vagy csak egyszerű, nyomorult, idióta rövidlátás, hozzá nem értés, talán egyszerű nemtörődömség miatt döngölitek most vissza nagyjából az 50-es évek színvonalára a fővárosi közlekedést. Mínusz Rákosi.

[fb_pages_codes:budapest]

Az előterjesztés alapjául szolgáló BKV-összefoglalóból aztán szépen kiderült a lényeg. Nosza: a BKV-buszok csak a határig járjanak majd (építsünk ki új infrastruktúrát sok millióért), vegyünk új buszokat, a Volánbuszok járjanak a BKV-val párhuzamosan, de ne álljanak meg a városon belüli megállókban (ezzel is még inkább csesszünk ki azzal a sok idiótával, aki még tömegközlekedésre adja a fejét). Vetessünk külön bérletet a BKV-t és a Volánbuszt használóval, mint a régi szép időkben, így remélhetőleg még több embert tudunk átcsábítani az autóba. Mint a régi szép időkben.

Jó-jó, történnek apró hibák kedves kollégák, de majd elsimítjuk 'okosba. Csak hát, van itt még egy apró bökkenő. A HÉV.

Hogy több száz milliót költöttünk eddig a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésére megvalósíthatósági tanulmányok formájában (legutóbb a nyáron)? Nem probléma. Majd azt mondjuk, most épp nincs pénz.

Persze a megvalósíthatósági tanulmányok országában a 4-es metróra is kimutatták, hogy megéri elkölteni rá 10 év összes fejlesztési forrását, így majd hamarosan azt is megtudjuk, hogy miért is jó nekünk, ha összetartozó közlekedési rendszereket szétválasztunk, ha átszállásra kényszerítjük a nyomorult utast, ha többletköltséget okozunk mind a közlekedési társaságoknak, mind az azt használóknak, ha tovább rontjuk a tömegközlekedés versenyképességét.

Ebben az országban ugyanis mindent meg lehet magyarázni.

És hogy szép, kerek, teljes történet legyen az egész: ezenközben olimpiáról álmodoztok a 40 éves HÉV-ek, a füstölgő metrók és a fentebb látható izzadságos munkával szétvert tömegközlekedés városában.

Szép volt fiúk!