Egyetlen ajánlattevőként az ÖBB Personenverkehr AG szállíthat 55 használt vasúti személykocsit a MÁV-Start Zrt.-nek a közbeszerzési pályázat kedden nyilvánosságra hozott eredménye alapján - írta a Világgazdaság szerdán.
A vevő 6,5 millió eurót (mintegy kétmilliárd forintot) fizet a nem uniós forrásból finanszírozott vásárlás során a tendergyőztes ausztriai vasúttársaságnak.
Az ÖBB olyan kocsikat ad el a MÁV-Startnak, amelyek legalább 140 kilométeres óránkénti sebességre alkalmasak.
Ez mind szép és jó, de...
Miközben az ÖBB 200 km/h sebességre alkalmas Intercity kocsijaira már lecsaptak a csehek, így nekünk már csak ez jutott. Nem mintha ezek a Schlieren kocsik nem jelentenének minőségi javulást a jól ismert kohószökevény Bhv és By kocsikhoz képest, ugyanakkor ezektől várni valódi változást hiba lenne. Az 55 kocsi csepp a tengerben, ráadásul komoly átalakítások is szükségesek ahhoz, hogy forgalomba álljanak a hazai pályákon.
A nagyobb sebességet pedig nem tudjuk kihasználni, hiszen a MÁV-nak alig van olyan mozdonya, ami 120 km/h-nál magasabb sebességre van engedélyezve, arról nem beszélve, hogy a társaság néhány - méregdrágán és csapnivalóan - felújított, fővonalán kívül az álom kategóriája 100 km/h fölötti sebesség... (ahol pedig mégsem, ott az állandóan összeomló biztosítóberendezés miatt lassú a forgalom).