Ötmillió kilométert vezettek az állami vezetők

 
A parlamentbe a kormánypárt listájáról bekerült politikus, az Emmi államtitkára ebből 2015 minden egyes napján akár hatszor is megtehette az utat otthona és a minisztérium között. A lap kérdésére, hogy miből jött össze az egy híján kilencvenezer kilométer, Soltész közölte: „Dolgozom nemzetünk egyházi, nemzetiségi és civil közösségeiért.”

Tankolásban viszont Lázár János vezet a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) által kiadott adatok alapján. A miniszterelnökséget vezető miniszter négymillió forintért fogyasztott üzemanyagot 88 ezer kilométerre. Ennek alapján az ő Skoda Superb autója falánkabb a többi azonos típusú állami autónál, például Soltész kocsijánál, aki azonos távon csak 2,2 milliót költött üzemanyagra. De két helyettes államtitkár esetében a megtett kilométerek és a benyújtott számlák alapján ugyanilyen autók csak 5 és 4 litert pöfögtek el százon - írja a lap.
 
Lázár fogyasztása több, mint amennyi az Orbán Viktor és négy minisztere által használt Volkswagen Multivanoké, amelyekre 8-10 liter a jellemző. Kivéve Seszták Miklós kisbuszát: a fejlesztési miniszter alatt 13 liter ment el száz kilométerenként. A Miniszterelnökség Lázár autója kapcsán közölte: a miniszter eddig egy nagyobb fogyasztású benzines Skoda Superb Combit használt, ráadásul sokat ingázik otthona, Hódmezővásárhely és Budapest között, az út nagy részét autópályán teszi meg, „ahol az autó rendszerint több üzemanyagot fogyasztott.” (mint ismert, Lázár János az, aki most a közösségi közlekedésre terelné az embereket, bár láthatóan ő maga nem él vele sűrűn - a szerk.)
 
70 ezer kilométer feletti távot 15 politikus tett meg a szolgálati autóján 2015-ben, ebből ötnek budapesti lakása is van, így nem feltétlenül kell hosszú távon ingázniuk. A nagy távok arra utalnak, hogy a szolgálati autót munkán kívül is használják a politikusok, igaz, ezt nem tiltják a jogszabályok.