Míg az idei költségvetésben a Miniszterelnökség „mindössze” 1,7 milliárd forintot költ hasonló jellegű kiadásokra, a tavaly szeptemberben létrehozott Miniszterelnöki Kabinetiroda ennél jóval nagyobb kerettel számolhat 2017-ben, ugyanis
15,59 milliárdot költhet majd kommunikációval és konzultációval kapcsolatos feladatokra.
Egy évvel a választások előtt.
Ezzel kapcsolatban csütörtökön sajtótájékoztatót tartott Z. Kárpát Dániel, a Jobbik alelnöke. Mint mondta, a nemzeti párt elfogadhatatlannak tartja, hogy a 2017-es költségvetési javaslat szerint a kormány ennyiből akarja "saját magát reklámozni".
Hozzátette: a Fidesz vélhetően a saját választási kampányát is ebből a pénzből kívánja fizetni és nem lehet elvetni a gyanút, hogy a "kormányzathoz nagyon közel álló" üzletembereknél köt ki a megrendelések java része.
Itt nem csak néhány millió forintról van szó, hanem tízmilliárdos tételről, ami érezhető módon hiányzik a krétával nem rendelkező iskolákból, vagy a megfelelő tisztítószerekkel nem rendelkező kórházakból - hangsúlyozta a jobbikos politikus.
Z. Kárpát Dániel kitért arra is, hogy a kormány az Európában legmagasabbnak számító, 27 százalékos áfával sújtja a magyar családokat, ezzel szemben a Jobbik az összes alapvető élelmiszer és a gyermekneveléshez szükséges cikkek áfáját 5 százalékra csökkentené. Jelezte, hogy számításaik szerint az az összeg, amennyit a Fidesz 3-4 árucikk áfakedvezményével az emberek zsebében hagy, nem ér fel annyival sem, mintha 1 százalékkal csökkentenék a teljes áfakulcsot, ráadásul a kedvezmények a fogyasztói kosárnak csupán 6-7 százalékát érintik.
Hozzátette azt is, hogy a jobbikos áfacsomag egyetlen hónap alatt spórolna annyit a lakosságnak, mint amennyire a mostani egy egész év alatt képes.