Az Index megszerezte a Ripost hirdetési adatbázisát, amiben részletesen szerepel minden 2016 januárja és novembere között teljesített reklámköltés - ebből kiderül, hogy a Rogán Antal propagandaminisztériumban megrendelt, vélhetően ott megírt lejárató tartalmakat közlő bulvároldalt 96 százalékban állami cégek, vagy a Miniszterelnöki Kabinetiroda pénzeli, méghozzá több száz millió forint értékben, amely azért is indokolatlanul nagy összeg, hogy a Ripost alapvetően nem számít piaci szintén értékes felületnek.
Holnap jön a bejelentés, hogy Mészáros Lőrinc bőrklinikát nyitott, vagy mi?
Most a 444.hu-n volt a sor, hogy belenézzen testületileg is a Habony-művek legaljába, a Ripostba. Nos, a keddi szám vezércikkében arról értekeztek, hogy "mégsem káros az UV-sugárzás".
Az állami szereplők által összedobott csaknem 588 millió forint közpénz nagyrészt az MVM (189 millió), a propagandaminisztérium (171 millió) és a Szerencsejáték Zrt. (161 millió) között oszlik meg.
Emlékezetes, hogy az MVM nemcsak a Ripostban való hirdetéssel szolgálja a Nemzeti Együttműködés Rendszerét, de az állami tulajdonú vállalat az álcivil CÖF-öt is támogatja - valószínűleg ugyanabból az elgondolásból: 2016-ban a magyar állam vált a legnagyobb hirdetővé a reklámpiacon.
Ennek pedig nem pusztán az az elsődleges káros következménye, hogy megint a magyarok pénzét szórják el teljesen feleslegesen, de ezzel közvetlenül is torzítják a hazai médiapiacot, és olyan termékeket tartanak fent, amelyek piaci körülmények között életképtelenek lennének. Bár a feladatukat elvégzik, a habonyi hazugsággyárat pörgetik.
S miért van szükség ennyi pénzre?
Mert sokba kerül a látogató-vásárlás. Nincs hét százalék az olvasók között, aki direkt Ripostot szeretne olvasni, és szépen bepötyögi a böngészőjébe az oldal nevét. Ez az adatsor még durvább azt ismerve, hogy mik azok a Ripostot lehivatkozó felületek, amik az olvasótábor majdnem kétharmadát adják. A SimilarWeb szerint az alábbi öt oldal: kapu.hu, hirkereso.hu, hirstart.hu, startlap.hu és a tombola.hu.
Az olvasók maradék egyharmada a Facebookról jön, viszont ott sem a saját oldal generálja a látogatottságot, hanem olyan közismert, és valamiért sokak számára fontos állampolgárok megosztásai, mint Kasza Tibi, LL. Junior, Sarka Kata vagy épp Rubint Réka.
Tibi atya jó pénzért sem kér a Ripostból
Fizethetne neki kattintásonként 100 forintot is, akkor sem adná a nevét Fidesz szennymédiájához. Valaki be is írta az erről szóló Insta-fotó alá, hogy #tibiatyanemkaszatibi, utalva arra, amiről már mi is írtunk, hogy a habonyi médiabirodalom ismert celebekkel egyezik meg, hogy azok az oldalukról átvigyék a rajongóikat a bulvárhírek közé rejtett propagandacikkeket közlő portálokra.
Ők ugyan politikától mentes tartalmakat osztanak meg, az pedig már a GVH feladata lenne, hogy egyszer rendesen körbenézzen ezeken az oldalakon, mert még csak nem is titok, hogy ezek a celebek pénzért osztják meg adott médiafelületek cikkeit, de a bejegyzéseknél nem tüntetik fel, hogy ez bizony szponzorált tartalom.