Érjük el közösen, hogy megépüljön az az elkerülő út, amit évtizedek óta ígérgetnek
– erre buzdít Schwarcz-Kiefer Patrik, Baranya megyei jobbikos politikus annak kapcsán, hogy már régóta megoldásra vár a nagyharsányi kőbánya és a beremendi cementgyár közötti tehergépjármű-forgalom helyzete.
Log into Facebook
Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
A fiatal megyei önkormányzati képviselő úgy látja, hogy egyértelműen csak a kellő akarat hiányzik a kérésük megvalósításához. Szerinte az érintett vállalatot nem a pénzszűke akadályozza ebben, hiszen tavaly 19 milliárd forintos nyereséget könyvelhetett el magának, amiből bőven kijönne a kívánt elkerülő út építési költsége, de megítélése szerint akár egy autópálya is.
Schwarcz-Kiefer azzal érvel, hogy a helyi lakosság számára
amit egyébként az sem mérsékel, ha időnként végiglocsolják a panaszolt útszakaszt. Az ebből keletkező sár miatt pedig fehér lé áramlik a faluba, mivel az ülepítő sincs rendben tartva – állítja.
A német tőke és profit érdekében kerülhetnek veszélybe a beremendi barlangok?
Aggódnak a Baranya megyeiek a Beremendi-kristálybarlang állapotáért, miután a Duna-Dráva Cement a helyi önkormányzattal kötött több évtizedes megállapodást követően úgy módosíthatta a terveit, hogy a korábban védettnek számító területen is termelésbe kezdhessen. A kormányhivatal szerint nem esik baja a kristálybarlangnak, de a környezetében végzendő robbantások kapcsán már ellentmondásosabb a történet.
Mint arról korábban beszámoltunk, a cementipari cég a helyi önkormányzattal kötött több évtizedes megállapodás után nemrég a védettnek minősített, helyi kristálybarlang területén is elkezdhette a – gyakorta robbantással is járó – termelést. A bányászati tevékenységek pécsi természetvédők szerint indokolatlanul veszélyezteti az ott fellelhető a természeti értékeket.