A jelentésben név szerint említett Air France légitársaság ugyanakkor visszautasította a lap értesüléseit a repülőgépek fedélzetén folytatott telefonbeszélgetésekkel összefüggésben. A francia vállalat a dpa német hírügynökségnek elmondta, hogy járataikon nincs lehetőség ilyen kommunikációra.
Az Air France szerint kilenc éve kipróbáltak egy kommunikációs rendszert a fedélzeten használható mobiltelefonokhoz, de a tervvel végül felhagytak. Emellett a vállalat által tervezett internet-hozzáférési rendszer nem tesz majd lehetővé telefonhívásokat.
A Le Monde cikke rávilágított, hogy egy bekapcsolt mobilkészüléket be lehet mérni a levegőben. Az utaslisták és a járatszámok birtokában pedig kideríthető a tulajdonos neve. A GCHQ ráadásul arra is képes, hogy távolról zavarja a mobiltelefonokat, arra kényszerítve a felhasználókat, hogy titkos kódjukkal újraindítsák a készüléküket. A lap úgy tudja, hogy vannak bizonyítékok, miszerint az NSA és a GCHQ 2011 és 2012 között nemzetközi járatokon utazókat hallgatott le.
A Le Monde saját bevallása szerint a The Intercept nevű információs portállal működik együtt, amelyen keresztül hozzáférése van a Snowden által leleplezett dokumentumokhoz. A lap továbbá arról is ír, hogy számos légitársaság enyhített a mobiltelefonok repülőgépek fedélzetén történő használatának tilalmán.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) 2013 decembere óta engedélyezi - még a fel- és leszállásokkor is - az olyan elektronikus készülékek használatát, mint a repülő üzemmódba kapcsolt tabletek és az okostelefonok. A British Airways ezt követően első légitársaságként engedélyezte utasainak a repülés teljes idejére az elektronikus készülékek használatát.