Sötét fellegek a hármas metró felújítása körül

Ezúttal legalább nem az olajsár kezdett el füstölni, "csak" az észt pályázó körül érezni némi füstszagot.

Nem megerősített információnk szerint az észt Skinest Rail az orosz Metrowagonmash árajánlata alá ment, de belül vannak a becsült 60 milliárdon.
 
Annak ellenére ugyanis, hogy az észt pályázó referencialistáján 21 munkát jelöltek meg, ezek közül csak kettő kapcsolatos metrókocsikkal, az összes többi vasúti vagonok és motorvonatok felújításáról szól. Ráadásul a két releváns munka is kijevi metró járműveinek javítására vonatkozik, ami nem volt olyan teljes körű rekonstrukció, mint amire a lepusztult budapesti metrókocsik esetében szükség van. 
 
A BKV a lap érdeklődésére csak annyit mondott, hogy a tenderre jelentkező gazdasági szereplők referenciájának vizsgálatát a közbeszerzési eljárás első szakaszában végezték el, és most már a végleges ajánlatok elbírálása zajlik, amiről azonban nem árulnak el semmit.
 
Korábban arról értesültünk, hogy a BKV 222 + 42 opcionális metrókocsi felújítását összesen 85 milliárd forintra becsülte. (A 42 darabos opció arra az esetre kell, ha a 3-as vonalat meghosszabbítanák Káposztásmegyerig., erre a Skinest Rail 72 milliárd forintos ajánlatot adott be, míg az orosz Metrowagonmash 9 milliárddal többet kér a munkáért, de mindkét pályázó benne maradt a keretben. 

A Napi Gazdaság által említett hiányosságokról is lehetett hallani pletykákat, túl alacsony volt az ár, a referenciamunkák ukrán és kazah vasúti motorkocsikra vonatkoztak, sőt étkezőkocsi-felújítást is felhoznak bennük. Az energia visszatáplálás mértékét tartalmazó energiahatékonysági jegyzőkönyvet sem tudták időben prezentálni.