Erős évre számít az idén is a Magyar Suzuki, 185 ezer autó gyártását tervezi Esztergomban, megemelve az eredeti, 179 ezer darabos gyártási tervet - mondta az MTI tudósítása alapján Josinobu Abe vezérigazgató hétői budapesti sajtótájékoztatóján.
33 fokban se szünet, se védőital nem járt a Suzuki-gyárban | Alfahír
A Vasas Szakszervezeti Szövetségbe tartozó E. S. Autóipari Szakszervezetnek több alkalmazott is jelezte, hogy nem tartják be a hőségriadóra érvényes szabályokat az esztergomi Suzuki gyárban - írja a Mérce.
A sajtótájékoztatón elhangzott, a Magyar Suzuki Zrt. 2018-ban több mint 172 ezer járművet gyártott Esztergomban, ennek túlnyomó része, mintegy 122 ezer darab Vitara volt, a többi S-Cross. Tavaly a járműgyártó cég 171 885 autót adott el 123 országban, az értékesítés 87 százaléka volt export.
Továbbra sem a szakszervezettel tárgyal a Suzuki | Alfahír
Az esztergomi Suzuki-gyár körüli konfliktusok akkor kezdődtek, amikor a Vasas Szakszervezeti Szövetség alapszervezetet akart létrehozni az üzemben, ám a cég vezetése rögtön kirúgta azt a munkást, aki annak élére állt volna.Az eljárást később a cég azzal indokolta, hogy a gyárban már működik egy Üzemi Tanács, ami lényegében olyan, mint egy szakszervezet.
A Magyar Suzuki nettó árbevétele 2018-ban 1,953 milliárd euró volt a 2017. évi 2,1 milliárd euró után. Ebből a belföldi árbevétel 280,4 millió eurót tett ki, 18,6 százalékkal bővülve. Az adózás előtti eredmény tavaly elérte a 82 millió eurót, némileg elmaradva a 2017. évi 90,8 millió eurótól.
A Suzuki inkább egy másik kapun engedte ki a dolgozókat, csak hogy ne találkozzanak a szakszervezettel | Alfahír
A Vasas Szakszervezeti Szövetség kedd délelőtt félpályás útlezárással tiltakozott a Suzuki esztergomi gyára előtt, mivel a cég törvénytelen módon nem engedte be őket, hogy találkozhassanak a helyi alapszervezet tagjaival - írja a Mérce.hu.
A Távirati Iroda tudósítása alapján a cég vezetői arról nem beszéltek, hogy a japán multi miért veszi semmibe a magyar törvényeket, amikor a munkavállalók jogáról van szó. A Suzuki korábban kirúgta a frissen szerveződő érdekképviseletben szerepet vállaló egyik dolgozóját, akkor ezzel kapcsolatban azt a magyarázatot dobta be a jelentős állami kedvezményeket bezsebelő cég, hogy ők mást tekintenek mérvadó tárgyalópartnernek. A hatékony dolgozói érdekképviseletet azóta is akadályozzák a kormánypártok hallgatólagos beleegyezésével.