Valószínűleg megbukik a legnagyobb szlovén kikötői társaság, a Luka Koper menedzsmentje, miközben a cég munkásgyűlése a létesítménnyel szomszédos területek magyar kézbe kerülése ellen tiltakozik - írja a 24.hu egy helyi lapra hivatkozva.
Szerdán körülbelül 500-600 alkalmazott gyűlt össze a koperi kikötőnél, a felszólalók arról beszéltek, hogy munkahelyeik már nincsenek olyan biztonságban, mint eddig. A térséget fejlesztik, ezért változik az eddigi helyzet.
A szlovén állam újabb vasúti vágány építését tervezi Koperbe, ami 650 millió euró körüli összegbe kerülhet. Az EU ehhez 250 millió euró forrást biztosít, de Magyarország is beszállhat 200 millió euróval a projektbe. Nyilván nem arról van szó, hogy a budapesti kormánynak szívügye a szlovén vasút. Barter keretében 99 évre lízingbe adnának magyaroknak bizonyos területek Koperben, a kikötő mellett.
"Nem adjuk a földünket a magyaroknak!"
- állt az egyik munkás tábláján a gyűlésen. Attól tartanak, hogy az új magyar tulajdonosok a meglévő kikötőnek teremtenének konkurenciát.
A munkavállalók azt szeretnék, hogy bővüljön a Luka Koper koncessziós területe. Nem hivatalos értesülések szerint azokról a területekről van szó, amik akár magyar kézbe is kerülhetnek.
A szlovén parlamentben Magyarországról vitáztak
Az ellenzéki Bal párt azt kifogásolta, hogy a szlovén kormány véglegesítette a szerződést Magyarországgal, amely szerint Budapest kész 200 millió euróval támogatni a Koper-Divaca vasútvonal 28 kilométer hosszú szakaszán a második sínpár építését, cserébe pedig földterületeket lízingelhet a koperi kikötő közelében.