Koronavírus ide vagy oda, november az ünnepi időszak kezdete, így a karácsony témájú reklámok dömpingje akkori is megkezdődik, ha a világ az összeomlás szélére kerül. Nincs mese, az időszakhoz köthető első promóciók már meg is érkeztek, melyek többsége a jó ízlést nem kímélve, a létező összes karácsonyi klisét bevetve igyekszik kipréselni belőlünk az "őszinte" könnyeinket, hogy így karácsonyi hangulatba hozzanak minket. Persze azért kellemes kivétel mindig akad, amit most Taika Waititi bizonyít.
Nos, a háború megkezdődött, de nézzük az ellenfeleket:
Taika Waititi Coca-Cola reklámjánál jobb már nem fog születni idén
A Vademberek hajszája, a Thor: Ragnarök és a Jojo Nyuszi rendezője megint megcsinálta. Úgy hozta tető alá az év karácsonyi promócióját, hogy még csak meg sem reformálta a jól bejáratott, agyonismételt pilléreit a műfajnak, egyetlen mondat sem hangzik el benne, mégis annyira aranyos és ízléses a két perces rövidfilmje, hogy a végére nem árt bekészíteni a papírzsepkendőt. Tanítani kellene mindezt a cégeknek, főleg a következő versenyzőnek.
Az Aldit el kellene tiltani a karácsonyi reklámok gyártásától
Csak hogy lássuk a kontrasztot egy vérprofi rendező munkája és az egyértelműen legrosszabb szezonális reklám dobogósa között, érdemes végigszenvedni az Aldi kereskedelmi üzlethálózatának animációját. Önmagában az elég morbid, hogy a Kevin nevű kis répa - igen Kevin McCallisterre utalva - igyekszik hazajutni családjához, akik a szentestére megterített asztalon várják ünnepi hangulatban végzetüket, hogy felfalják őket. Ha mindez nem lenne elég, a "nagy kaland" közben valamiért jó ötletnek tartották a készítők, ha a Reszkessetek, betörők!, majd a A Karib-tenger kalózai dallamai szólnak, a végére pedig, hogy bebiztosítsák a sikert az E. T., a földönkívüli ikonikus hold előtt elbicajozós jelenetét is beletették a Mikulással. Talán, ha Tim Burtont kérték volna fel a rendezésre még akár valami jó is kisülhetett volna belőle.
Az Aldi itt még nem állt meg, ezért a cukinak szánt, de inkább vérfagyasztó Kevin répájukkal készítettek egy Top Gunt másoló reklámot is, amihez nem fűznénk semmit, ezt látni kell:
A Lidl ezúttal egyértelműen lenyomta az örök riválisát. Mondjuk a léc nem volt magasra helyezve
A német cég marketingesei a Lidl reklámját látva bizonyosan fellélegezhettek, így nekik már csak biztosra kellett menniük. A karácsonyra hangoló anyaguk semmi extrát nem tartalmaz: az ünnephez köthető játékfigurák az éj leple alatt feldíszítik az egyik boltot. Kockázatot, kreativitást nem vállaltak, valószínűleg senki sem fog emlékezni a promóciójukra, viszont ezzel nem is sültek fel úgy, mint az Aldi. Ha valami nem megy, inkább ne erőltesd, csak annyit rakj bele, amennyit muszáj. Ez most működött.
A McDonald's-os gyorskaja a legkeményebb tiniket is újra gyerekké változtatja
A Meki az Agymanókra hajazó karácsonyi reklámjában saját termékükkel puhítják meg a szülők rémálmát, a tini gyereket.
A Disney hirdetésében a családi hagyományok dominálnak
A Miki egeres cégre jellemző egyedi és lenyűgöző animáció mellett a karácsonyi reklámjuk üzenete is megszívlelendő: lehet, hogy körülöttünk minden változik, az emberek felnőnek és megöregednek, de a szeretett családi hagyományok egész életen át tartó emlékeket idéznek fel, melyek generációkon ívelnek át. Kétségkívül a második legjobb a mezőnyben.