Az interjúból kiderült: a főpolgármester nem hízelgő típus, a miniszterelnök pedig vagány, Demszky Gábor sajnos húsz éven át nem ért rá foglalkozni a tömegközlekedéssel, néhány ember a kormány környékén elkezdett komolytalanul viselkedni, amit jó lenne, ha abbahagynának. Lázár Jánosban azt szereti, hogy nem alattomos, és míg Lázár a vidék pártján áll, ő Budapest oldalán. Vitézy Dávid viszont szerinte nem is politikai kategória, nem akarják visszafejleszteni a biciklis közlekedést, és egy szó sem igaz abból, hogy a Gój Motorosok vizsgálják felül a biciklis terveket.
[fb_pages_codes:budapest]
Tarlós szerint egy éveken át egy hamis, eltúlzott propaganda szólt arról, hogy a főváros ellenében egy fiatalember állt itt a fejlesztések gátján.
"Azt az irracionális igényt vessük el egyszer és mindenkorra, hogy a kerékpárosok legálisan hajthassanak át a piros lámpán. Ha zöldhullámban 45-tel jön az autós és keresztbe érkezik egy biciklis, nincs olyan, hogy ne üsse el. Fizikai törvényeket kellene meghekkelni ahhoz, hogy ne történjen baj."
- mondta a közismert és amúgy irritáló piros lámpázásról.
Betiltanám az Ubert
A taxisok elfogadták a három évvel ezelőtti taxisrendeletet, sőt, az egységes tarifát ők kérték, fizetnek adót, beruháztak, erre jön valaki, aki nem, vagy megbízhatatlanul fizet adót és rontja az üzletüket. Tarlós szerint ők nem tilthatják be, mert nincs rá jogosítványuk, de hosszú távon – és ő ettől fél – amúgy is nehezen állítható meg, de ha lenne rá hatásköre, betiltaná. Viszont a taxisok agresszivitása szerinte az érem másik oldala, a taxisrendeletet pedig felül fogják vizsgálni.
"Azt sem pontosan tudom, ki képviseli őket. Ezen folyton összevesznek. Van 4500 taxi a városban, de nem tudjuk, kivel kellene tárgyalni."
- mondta róluk
Habony Árpádot ismeri 2006 óta, és nem volt vele konfliktusa soha, de azt nem tudja megmondani, hányszor járt a főpolgármesteri hivatalban.
A kis pártokkal szerinte az a baj, hogy nem fenyegeti őket a veszély, hogy valaha számon kérik rajtuk az ígéreteiket, ezért aztán beszélhetnek bármit bele a vakvilágba, amivel meg tudnak jelenni a hírekben, de ennyi. A kormány azért a felújítás mellett döntött, mert az új szerelvények 30 milliárddal többe kerültek volna. 30 milliárd még ma sem kevés pénz.
A konkrét MNB-ügybe nem lát bele, azt tehát nem tudja, de nem is feladata kommentálni, amikor viszont kevesebbet kap Budapest, mint kellene neki, akkor dühöng.
A Római-part gátjáról szólva nemcsak a lakásokat kell megvédeni. 1952, a nyúlgát építése óta óriási értékek képződtek ott. Sportlétesítmények sora épült, intézmények, de korábbi, legálisan épült házak is vannak a húszas-harmincas évekből. Ezt a hetven hektárt nem lehet védelem nélkül hagyni.
Porokat szednek
"Kétségtelen, hogy a Fideszben is van néhány ember, aki mindenféle porokat szed a stílusomtól, de szeretném megnyugtatni: ez tudatos"
(mármint a stílusa, nem a porok - a szerk.).
Viccesnek tartja, hogy olyanok kritizálják, akik irodalmi alapműveket sem ismernek, az interneten pedig olyan nyelvezetet használnak, hogy "jutasi őrmesterek belepirulnának", és bár ő maga műszaki ember, de humán értelmiségi családból származik, humán gimnáziumban, latin tagozatos osztályban érettségizett,
"ennek fényében talán nem olyan meglepő, hogy szórakoztat a liberális fölényeskedés. Szeretem, ha megértenek a kocsmában is, nem csak az értelmiségi körökben – ebből a szempontból vagyok tudatos, miközben persze nem vagyok hajlandó megjátszani magam."