Tarlós visszaszorítaná a kerékpáros közlekedést?

Innentől kezdve:

Nem prioritás az „A-ból B-be legrövidebb” elv, a forgalommal párhuzamosan közlekedő kerékpárosoknak nem kell külön kerékpárnyomot létesíteni, felülvizsgálják az egyirányú utcákban a forgalommal szembeni közlekedést, a buszsávokban szigorítanának: a cél, hogy megszüntessék a „duplikált kerékpáros közlekedési lehetőségeket”
A magyar közlekedési szakma krémjében ugyanis így hívják, ha többféle módon lehet valahol közlekedni. Ez kizárólag akkor gond a városból autópálya-csomópontot álmodó szakértőknek, ha tömegközlekedésről, vagy mint most láthatjuk, kerékpárról van szó, az autóutaknál valamiért sohasem szempont a párhuzamosságok, vagy épp a duplikált közlekedési lehetőségek megszüntetése.
[fb_pages_codes:budapest]
Tipikus példa erre a Bajcsy-Zsilinszky út, ahol van ugyan elválasztott kerékpárút a járdán, viszont van mellette kijelölt kerékpáros nyom a buszsávban is. Aki jár arra, pontosan tudja, hogy a nézelődő turisták, vagy vásárlók (már akinek van kedve a mellette lévő autópálya zajában vásárolgatni) miatt nagyon oda kell figyelni a kerékpársávban haladva, még úgyis, ha betartja a sebességhatárt.

Van-e szándék?

Az Index megkérdezte Tarlós István főpolgármestert, hogy valóban tervezi-e a főváros a kerékpárutak megszüntetését, a főpolgármester azonban tagadta, hogy lenne ilyen szándéka. A lapnak azt állította, hogy "egyedül a párhuzamosságokat" akarja megszüntetni. Szerinte semmi szükség a Bajcsy-Zsilinszky úthoz hasonló kettősségre (vajon mikor mondja ezt majd a rakpartokra, amelyek mellett ugyebár egy csomó másik út is vezet ugyanoda?)
 
Egy bicikliutat sem szüntetek meg. De azokon a helyeken, ahol ilyen közel vannak egymáshoz a bicikliutak, plusz a buszsáv is bicikliút, ott a buszsávban egyszerűen letöröljük a piktogramokat. Ez történik, semmi más.
 
Az I bike Budapest szerint a kikerült dokumentum lényegében hadüzenet a kerékpárosok ellen, ezért a szervezet az április 23-ra meghirdetett kerékpáros felvonulást ellendemonstrációként értelmezte át. 

Nincs ilyen szándék, de amúgy meg nem engedünk a terrornak

Rejtélyes rágalmazási kampány vette kezdetét a bulvársajtóban a városvezetés kerékpáros koncepciójával kapcsolatban. A megjelenített mondatokban már-már Btk. határát súroló rágalmak olvashatók - olvasható a Főpolgármesteri Hivatal közleményében. 
 
A főpolgármester soha nem adta utasításba a kerékpáros fejlesztések megszüntetését. Még kevésbé volt valaha is szó a tömegközlekedés háttérbe szorításáról. Felesleges és elítélendő hamis képek terjesztésével, gátlástalan agresszivitással hergelni a közvéleményt. 1990 óta soha nem volt annyi kerékpáros fejlesztés, mint a 2010-es választások óta!
 
A kerékpározás ésszerű fejlesztése nem lehet azonos a kerékpárosok radikális kisebbségének gátlástalan terrorjával. Külön kérdés, hogy vezetői értekezletek jegyzőkönyvei napok alatt internetes újságokhoz kerülnek - némelyik azonnal átértelmezi azokat -, de a Városháza visszautasítja a radikálisok fenyegető zsarolását.