Hiába emeltek a tarifán a taxisok, a tagdíjemelés elviszi a remélt profitot

Hiába emeltek a tarifán a taxisok, a tagdíjemelés elviszi a remélt profitot

Azért szerettünk volna tarifaemelést, mert mindenki belőlünk él. Most, hogy megkaptuk, gyorsan el is veszik egy részét. Pedig ez nekünk szólt

- mondta a 24.hu-nak egy budapesti taxis azután, hogy harmadával drágultak a hatósági tarifák Budapesten.

Az alapdíj 700-ról 1000 forintra, a kilométerdíj 300-ról 400-ra, a percdíj pedig 75 forintról 100 forintra emelkedett.

A 24.hu információi szerint viszont nem sokáig örülhettek ennek a sofőrök. Több fővárosi taxitársaság ugyanis az emelést követően már meg is növelte a tagdíj összegét, a többiek pedig tervezik az emelést. A Főtaxi közel havi 40 ezer forinttal emelte meg a tagdíjat, vagyis azt az összeget, amiért a sofőr az adott társaságnál dolgozhat. A lapnak több taxisofőr is arról számolt be, hogy heti 9500 forinttal növelték ennek összegét. 

A 24.hu megkereste a taxitársaságot is, amely válaszában ugyan nem erősítette meg ezt az összeget, de nem is cáfolta.

Azt írták, az utaskiszolgálás hatékonysága érdekében a Főtaxi új prémium tagdíjrendszert vezet be. A taxis franchise partnereink május 23-tól a heti átlagos fuvarszámok teljesítésével automatikus jóváírást kapnak a következő heti tagdíjból. A prémium rendszer lehetővé teszi, hogy a kiemelt időszakokban és viszonylatokban végzett szolgáltatás ellentételezéseként a partnerek akár a korábbinál alacsonyabb tagdíjat fizethessenek.

A City Taxinál és a 6X6-nál ennél kisebb mértékű emelést vezettek be. A 24.hu szerint havi 10 ezer forinttal nőtt a tagdíj. A Boltnál is többet kell egyébként fizetniük a taxisoknak, miután ők százalékos rendszerben működnek. Egy, a lapnak nyilatkozó taxis arra is panaszkodott, hogy a használt autók árának növekedése szintén komoly gondot okoz a taxisoknak, miután 10 évnél öregebb autóval nem lehet dolgozni.

Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke konkrét emelésekről nem tud, de információi szerint több társaság is tervezi a tagdíjak növelését. Pozitívumnak nevezte viszont, hogy az eltérő mértékű esetleges emelések következtében akár egy verseny is kialakulhat a piacon, ami nem feltétlenül tenne rosszat a taxisoknak.

A fővárosi tarifaemelés érezteti hatását az első napokban, ám ez nem jelenti azt, hogy hosszú távon is visszaesik majd a forgalom. Egy 10 százalékos visszaesést tapasztalunk, de ez egy-egy emelés után törvényszerű. A tapasztalat azt mutatja, hogy 1-2 hónapon belül a korábbi forgalom visszaáll majd.

Metál Zoltán egyetért azzal, hogy a benzinárstop esetleges eltörlése elvinné a mostani emelést, de egyelőre ezen nem gondolkoznak.

Ha a támogatást kivezetik, akkor biztosan ismét kell majd tárgyalni. A mostani emelésnek a hatásait is érdemes lesz majd értékelni egy kis idő múlva

- tette hozzá Metál Zoltán.