A Lear Corporation Hungary Kft. munkásgyűlés keretében szerdán bejelentette, hogy bezárja a gödöllői gyáregységét, ennek nyomán pedig elküldenek több mint 800 munkavállalót - értesült a 24.hu.
Az amerikai gyökerű autóipari multi többek közt elektromos kábelelosztó egységek, jelesül kábelkorbács gyártásával foglalkozik, és beszállítócégként 1992 óta van jelen a magyar járműiparban.
Most viszont a cég munkavállalói szakszervezetének elnöke, Kozma Zsolt a lapnak elmondta, a döntés a gödöllői kábelkorbácsgyár becsukását jelenti.
Az üzem bezárásának oka jó eséllyel az, hogy már túl drága a magyarországi munkaerő a cég számára.
- árulta el a szakszervezeti vezető.
Kozma a létszámleépítés kapcsán arra is kitért, hogy a dolgozók közel kétharmada több mint két évtizede állt a gyár alkalmazásában, a bezárás pedig sokukat nehéz helyzetbe hozta, főleg, hogy
jelentős részüknek csupán pár éve van hátra a nyugdíjig.
Még megbeszélések tárgyát képezi a leépítés ütemezése, az érintettek pontos száma, illetve a leépítéssel kapcsolatos javadalmazási csomag is - fűzte hozzá Kozma Zsolt.
A portál megjegyzi, hogy a szakszervezethez eljutott információk alapján a gödöllői járműipari gyár nem kapott kormányzati támogatást, és létszámtartási kötelezettsége sincsen.
A Lear folyamatosan telepítette át a hazai munkafolyamatait olcsóbb munkaerőt ígérő országokba, úgy mint Szerbia, Marokkó és Tunézia. Eddig a helyzet úgy állt, hogy a megszüntetett munkafolyamatok helyére rendre hoztak egy másikat, ezentúl viszont nem érkezik újabb gyártás Magyarországra.
A Lear Corporation Hungary Kft. egyébként 276,2 milliárd forintos árbevétellel zárta a múlt évet, amely közel 19 százalékos növekedés 2021-hez képest. Eközben a cég csaknem 6,3 milliárdos adózott nyereséget termelt, amely 24 százalékos visszaesést jelentett. A cégcsoport 2015 végén még 3311 főt foglalkoztatott hazánkban.
(Címlapkép: Lear Corporation/Facebook)