Tovább csúszik a hármas metró szerelvényeinek felújítása?

Egyre bizonytalanabb, mikor írhatják alá az M3-as metróvonal járműveinek felújítását célzó szerződést.

Egyre bizonytalanabb, mikor írhatják alá az M3-as metróvonal járműveinek felújítását célzó szerződést. Bár Tarlós István főpolgármester a múlt héten még azt mondta: nem kell elhalasztani a szerződéskötést az észtek jogorvoslati kérelme miatt, a kontraktust mégsem írták alá.
 
A Közbeszerzési Döntőbizottság egyelőre csak nyilvántartásba vette a Skinest Rail AS jogorvoslati kérelmét, a jogorvoslati eljárást azonban még nem indították meg – derül ki a Közbeszerzési Hatóság Népszabadságnak küldött válaszából.
 
Úgy tűnik, ezen a sebtében benyújtott, majd a parlament rendkívüli ülésén elfogadott és az eredményhirdetés idejére már ki is hirdetett M3-as beruházásra faragott „metrótörvény” sem segít. A BKV a Népszabadság kérdéseire ugyan nem válaszolt, de a Magyar Nemzetnek Bolla azt nyilatkozta: bizonytalanok annak megítélésében, hogy a jogszabály hatálya kiterjed-e járműtenderre. Mindezek után túlzó optimizmusra vall, hogy a vezérigazgató szerint 2016 végén már az utasok is kipróbálhatják a megújult szerelvényeket. Hiszen a prototípus (amelyet a sorozatgyártás előtt még engedélyeztetni is kell) elkészítésének határideje jövő ősz – ha most szerződnének. De addig hónapok is eltelhetnek.
 
A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a Skinest Rail az Európai Bizottsághoz is panaszt nyújtott be. Az észt pályázó szerint az ajánlatuk minden lényeges szempontból kedvezőbb volt a versenytársénál, az érvénytelenné nyilvánítás okaként felhozott érvek pedig formálisak. Az uniós vizsgálat kezdeményezése a Közbeszerzési Döntőbizottságot is óvatosabbá tette, ami az eljárás elhúzódását vetíti előre.