Mint ismert, tavaly december elején már sem kapták meg jogos fizetésüket azok a takarítók, akik a városi intézmények tisztán tartását végzik, azt követően, hogy a cég, melynek az önkormányzat korábban kiszervezte a takarítási feladatokat, 2015. november 30-án felszámolás alá került.
Az önkormányzat akkor bejelentette, hogy rendkívüli támogatásban részesíti a károsultakat és arról is tájékoztatást adott, hogy a felszámolás miatt az eddigi szolgáltatóval felmondták a szerződést, valamint folyamatban van az új szolgáltató kiválasztása, akikkel az új szerződés megkötését Karácsony előtti időpontra ígérték.
Ezzel szemben végül csak a Dunakeszin állandó lakcímmel rendelkező dolgozók kapták meg a 30 ezer forintos rendkívüli támogatást és nemhogy új szolgáltatási szerződést nem kötöttek, de a portál információi szerint az önkormányzati állítással szemben még a felszámolás alá kerülő vállalattal kötött régi szerződést sem bontotta fel a mai napig a Közüzemi Kft.
A lapnak az érintett takarítók egyike árulta el, hogy az önkormányzat által megígért rendkívüli támogatást - melynek összege 30 ezer forint volt - Karácsony előtt kizárólag azok a takarítók kapták meg, akik Dunakeszi laknak. Az önkormányzat ünnepek előtt megjelenő tájékoztatásában az is szerepelt, hogy a takarítást végző cég alkalmazottaival az új szerződés megkötéséig a Közüzemi Kft. köt átmeneti, határozatlan idejű szerződést. Ezzel szemben végül csak december 17-től 31-ig terjedő időszakra kötöttek határozott idejű szerződést az érintettekkel, a teljes bizonytalanságba taszítva őket ezzel Karácsony idejére. Ezen időszakban végzett munkáért mintegy 30-40 ezer forint körüli összeget kaptak kézhez a dolgozók. December elején esedékes (novemberi), valamint a december 1-től 16-ig terjedő időszakra esedékes fizetésükről azóta sem beszél senki.
Az előzményekről korábbi cikkünkben olvashat részletesen.