A tram-train járatok Hódmezővásárhely vasútállomás és Rókus vasútállomás között közlekednek járműmeghibásodás miatt és a menetrend betartása érdekében - írja a MÁVINFORM Facebook-oldalán.
A tram-train járatok pótlását a Rókus és a Szeged vasútállomások között a Szegedi Közlekedési Társaság saját járművel oldotta meg, illetve a Rókus vasútállomáson egy villamos várja a tovább utazókat.
A tram-train nem húzta sokáig, Lázár János és Palkovics László hétfő hajnalban tartott tájékoztatót az első járat indulása kapcsán, ahol Magyarország leginnovatívabb vasútfejlesztéseként hivatkoztak a tram-trainre.
A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak.
A tram-train vonalán a Stadler által gyártott dízel-villamos hibrid CityLink járművek közlekednek. A járműipari cég 2017-ben nyert közbeszerzést nyolc szerelvény gyártására, majd a MÁV-Start 2020 júniusában hívta le a további négy járműre szóló opciót.
Mindez pusztán 72 milliárd forintba kerülhetett az Átlátszó számítása szerint.