A bojkottot egy San Franciscó-i piackutató cég vezetője, Shannon Coulter szervezi, és eléggé sikeresnek is tartja. A Fortune gazdasági magazin szerint ugyanis négy nőből egy nem vásárol Ivanka Trump cége által tervezett és gyártatott ruhákat és cipőket.
Shannon Coulter azt követően kezdte szervezni a bojkottot, hogy pár héttel ezelőtt nyilvánosságra került egy 11 évvel korábban, titokban készített videófelvétel, amelyen Donald Trump kínos és sértő megjegyzéseket tett nőkről. Felháborodásában Shannon Coulter az egész Trump-családot célba vette, tüntetést szervezett és Twitter-üzeneteket küldött szét az Ivanka-portékák bojkottálására szólítva. A Cosmopolitan című női magazin szerint a bojkottfelhívás október 10-én látott napvilágot, ám a lap felmérése szerint több mint félmillió, harmincas évei elején járó nő változatlanul nagy hévvel vásárolja az Ivanka Trump-márkát.
Közben egy magát a Twitteren "Undok Laurának" nevező másik nő is bojkottfelhívást tett közzé. Ő a tekintélyes és drága márkákat árusító Nordstrom áruházláncnak írt levelet, amelyben az áruház "hűséges" vásárlójának mondta magát, és arra kérte a Nordstrom vezetőit, hogy ne forgalmazzák többé az Ivanka Trump-márkát. A hűséges vásárló azzal érvelt, hogy "Ivanka Trump ugyan nem felelős az apja magatartásáért, de azért felelős, ahogyan védelmébe veszi az apját". A nő a Twitter-fiókján is közzétette levelét, és október 27-i megjelenése óta állítólag ezernégyszázan reagáltak rá.
A Nordstrom figyelmen kívül hagyta a levelet, és természetesen nem vette le polcairól az Ivanka Trump-ruhákat és cipőket. Maga Ivanka Trump pedig az ABC televízió egyik reggeli műsorában nehezményezte, hogy egyesek "politizálni" akarnak a divatmárkájával. "Amerikában az az elbűvölő, hogy az emberek azt mondhatják, amit akarnak. Én azonban szívesebben beszélek arról a milliónyi, tízmilliónyi amerikai nőről, akit megihlet az általam megtervezett márka és annak üzenete" - fogalmazott Ivanka Trump, és egyúttal emlékeztetett arra, hogy portékái már jóval az elnökválasztási kampány előtt megjelentek, és rengeteg nőnek tetszettek.
A Forbes magazin adatai szerint az Ivanka Trump-márka bevétele tavaly mintegy 100 millió dollár volt. Közben New Yorkban, Manhattanben, és annak is az egyik elegáns részén magasodó Trump-felhőkarcolók néhány lakója azért kezdett aláírást gyűjteni, hogy a toronyházak homlokzatáról távolítsák el a Trump-feliratot. A toronyházakat ugyanis Donald Trump építtette, aki Amerika, és elsősorban is New York egyik legjelentősebb ingatlanfejlesztője. Az aláírást gyűjtő lakók az ingatlanokat működtető cég vezetőinek írtak, és azzal érveltek, hogy szerintük Trump rémesen bánik a nőkkel, és támadja a bevándorlókat, valamint viccelődik a fogyatékkal élőkön. A petíció megosztja a toronyházakban élőket, eddig egyelőre 463 aláírás gyűlt össze, Trump cége mostanáig nyilvánosan nem reagált a kezdeményezésre.