Újabb jobbikos siker: Jövő márciustól kapható az egynapos autópálya-matrica

Újabb jobbikos siker: Jövő márciustól kapható az egynapos autópálya-matrica

Nem ez az első eset, hogy a kormány úgymond ellopja a Jobbik-Konzervatívok ötletét, de ez esetben is az a lényeg, hogy megvalósulhat egy a magyar emberek érdekét szolgáló terv.

2024. márciusától kötelező minden EU-s országban bevezetni az egynapos autópálya-matricát, így hazánkban is. Az még nem ismert, hogy mennyibe fog kerülni.

Egy EU-s szabályozás miatt a kormánynak 2024. március 25-ig be kell vezetnie az egynapos matricát. A határidőt az Európai Parlament és a Tanács Eurovignetta irányelve szabta meg.

Z. Kárpát Dániel, jobbikos országgyűlési képviselő így kommentálta a hírt:

A Jobbik-Konzervatívok több éve kezdeményezte, hogy legyen egynapos autópálya-matrica is! Hiszen milyen alapon fizettetnek ki velünk 10 napot, ha csak egy alkalommal használjuk a pályát, és a többi időben nem is vesszük igénybe a szolgáltatást?

Az ellenzéki politikus többször kezdeményezte ezt sajtótájékoztatón, illetve a Parlament elé is benyújtott egy javaslatot. A kormány eddig nem tett lépéseket ez ügyben. Mivel most ez egész Európában megvalósul, így Magyarország sem lehet kivétel – tette hozzá Z. Kárpát Dániel. 2024-től ha csak egyetlen napon visszük kirándulni a családot vagy egészségügyi szolgáltatóhoz valamelyik rokont, nem fizettethetnek ki velünk 10 napot – magyarázta.

Szerényen teszem hozzá, a mai viszonyok között az egynapos matrica összege nem lenne ildomos, ha meghaladná a 2000 forintot!

– hangsúlyozta a konzervatív politikus.

Z. Kárpát javaslatai ellenére a Fidesz-kormány ellenállt az egynapos autópálya-matrica bevezetésének.

Egyes becslések szerint viszont az európai szinten kiemelkedő magyar infláció miatt az egynapos autópálya-matrica sajnos akár 5000 forintba is kerülhet majd.

A Világgazdaság beszámolója szerint a kormánynak eddig azért nem volt érdeke az egynapos matrica bevezetése, mert ez az olcsóbb autópálya használat miatt csökkenti az autópálya-üzemeltetők bevételeit.

Mészáros Lőrinc és Szíjj László bevételét csökkenti az új szabályozás.

Magyarországon pedig ugye tudjuk, hogy az autópályák utáni bevételeket Orbán Viktor gyerekkori barátja, Mészáros Lőrinc, és a külügyminisztert is jachtoztató Szíjj László nagyvállalkozó szedik be. Azért jelentősen nem fog visszaesni a bevételük, és persze mindketten több lábon állnak.

(Címlapkép: Wikimedia)