A bizottság megítélése szerint a beruházás javítja majd a magyar vasúti szolgáltatás minőségét, megbízhatóságát és kiszámíthatóságát, és előmozdítja majd, hogy a közúti közlekedés egy része a vasútra tevődjön át, ami a környezet számára is hasznos.
A bizottság kitér arra is, hogy a projekt finanszírozásának jóváhagyásához azért volt szükség külön a brüsszeli testület hozzájárulására, mert a támogatás értéke meghaladja az ötvenmillió eurót.
Keletre megint nem jut
A hozzávetőleg 80 milliárd forintos projekt a külvárosi és regionális vasúti közlekedést hivatott javítani, Budapest és Esztergom, valamint Veresegyház és Vác, Vác és Szob, Monor és Cegléd, Székesfehérvár és Pusztaszabolcs viszonylatában.
A brüsszeli testület kiemeli, hogy a megvásárolt szerelvények alacsony padlósak és légkondicionáltak lesznek, valamint lehetőség lesz rajtuk vezeték nélküli internetszolgáltatás és audiovizuális utastájékoztatás kialakítására.
Stadlernek áll a zászló
A hasonló tenderek, illetve a mostani körülményekből kiindulva, a kiírásra kerülő tenderen gyakorlatilag csak a Stadler tud majd eséllyel indulni: mint ismert, két évvel ezelőtt a Stadler Bussnang AG volt az egyedüli ajánlattevő. Akkor 48 motorvonatra kiírt pályázatot nyertek meg, ezzel a cég már 112 motorvonatot szállított le.