A Setra típusú busz 2003-ban 53 üléssel állt forgalomba, később viszont engedély nélkül átalakították:
így már 58 személy is elfért rajta.
A baleseti jegyzőkönyvekből az is kiderült, hogy a buszon három összekötött üzemanyagtartály is helyet kapott:
elől egy 160 és egy 320 literes, a jármű közepén pedig egy 370 literes, utólag, engedély nélkül beszerelt póttartály.
Ha állt a busz, a sofőrök egy átfejtő készülék segítségével az üzemanyagot hátulról az első tankba tudták fecskendezni, így a jobb első tartály mindig tele volt.
A zoom.hu szerint a korábban alvászavarral kezelt sofőr semmilyen körülmények között sem vezethette volna a gépjárművet.
Mégis szigorítják a buszos kirándulások szabályait
2018-tól miniszteri rendelet írja majd elő, hogy a külföldre tartó iskolai buszos kirándulásokon: a sofőrök este 11 és másnap hajnal 4 óra között nem vezethetnek, a pihenőidejüket pedig a buszt elhagyva kell tölteniük; 13 évesnél idősebb busszal nem lehet iskolai kirándulást tartani; az iskolák csak olyan szolgáltatóval köthetnek szerződést, ami garantálja, hogy a sofőrjei nem szenvednek a közlekedést veszélyeztető alvászavarban.