Vélhetően azért, mert a vonatokon tartózkodó több ezer ember – akiket semmiféle jogvédők nem képviselnek – vagy nem, vagy csak késve kapott segítséget, ételt, italt, bármiféle szükséges ellátást. Az utazó emberek órákig semmilyen tájékoztatást nem kaptak a továbbindulás várható időpontjáról - részletezték a problémákat Árgyelán János és Császárné Kollár Tímea, a Jobbik regionális igazgatói.
A jobbikosok szerint az is felháborító, hogy huszonnégy órával a vihar elvonulása után, csütörtökön több vonalon is százperces késésekre kellett számítania az utazóközönségnek, továbbá még pénteken kora délután is a Nagykáta–Újszász–Szolnok vonalon áramszünet miatt harmincöt percig állt a forgalom.
"Nem ez az első eset, hogy a MÁV-ot egy napokkal előre jelzett időjárási anomália'váratlanul éri' és arra nem tud gyorsan és megfelelően reagálni. Ezért a Jobbik levélben kér tájékoztatást a MÁV rendkívüli esetekre vonatkozó intézkedési tervéről, valamint utastájékoztatási eljárási szabályzatáról".
Mint írták, megengedhetetlen, ahogy ez a vállalat-dinoszaurusz működik és viselkedik, ezért a Jobbik a felelős vezetők megnevezésére is igényt tart. "Elvárjuk, hogy a MÁV végre XXI. századi színvonalon működjön, ugyanakkor kiállunk az egyre emelkedő jegyárat becsülettel megfizető utasok érdekeiért" - tették hozzá.