Az egységes irányítás alá vont MÁV és Volánbusz integrációjának stratégiáját szeptemberben fogja előterjeszteni a vasúttársaság - ismerteti a pénteki Világgazdaság. A gazdasági napilap cikke felidézi, hogy a MÁV Zrt. gyakorolja a Volánbusz Zrt. tulajdonosi jogait 2020. július 15-től.
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a stratégiai irányítás átvétele a MÁV Zrt. által egy olyan integrált személyszállító csoport létrehozásának első lépése lehet, amely az államilag finanszírozott közösségi közlekedést összehangoltan és egységesen szolgáltatja.
Az egybeolvadás után a MÁV-hoz hasonló egységes kollektív szerződést akar a szakszervezet a Volánbusz munkavállalóinak
Látszik, hogy nagy a bizonytalanság, félelmek a munkavállalók részéről, hogy mit is jelent majd a mostani változás. Szabó Imre Szilárd, a Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége (KDSZSZ) társelnöke szerint még nem lehet pontosan látni, hogy milyen változásokat eredményezhet, hogy a Volánbusz Zrt. beolvad a MÁV Zrt.-be, tehát mostantól a vasúttársaság lesz a Volánbusz tulajdonosi joggyakorlója.
Az integráció következő fázisának alternatíváit a MÁV-nak szeptember végéig kell a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszternek előterjesztenie. A vezérigazgató kiemelte, hogy a tulajdonosi jogok megszerzésével felgyorsul a már megkezdett, előkészített feladatok megvalósítása, de egyes esetekben így is többéves folyamatokról van szó.
A menetrend egységesítése Fónagy János miniszterelnöki biztos irányításával elkezdődött, de ehhez még a szakpolitikai megrendelőnek definiálnia kell, hogy a két társaságnak milyen versenyképes közszolgáltatást kell nyújtania, és azt mikor előnyösebb kötött pályán, mikor közúton és mikor ezek kombinációjával kínálnia. Az egységes menetrend érdekében meg kell szüntetni a vonat-busz párhuzamosságokat, a csatlakozásokat pedig úgy kell megszervezni, hogy az utasok kényelmesen utazhassanak.
"Az új, összehangolt menetrend teljes bevezetése több évet vesz igénybe. Ez idő alatt fejlesztésekre, a szűk vasúti keresztmetszetek megszüntetésére és üzembiztos, 90-95 százalék feletti menetrendszerűséget elérő pályaállapotokra, új intermodális csomópontok kialakítására van szükség, de le kell zárulniuk a folyamatban lévő gördülőállomány-beszerzéseknek is"
- sorolta Homolya Róbert.
"A jövő év közepére a létrejövő egységes vállalatcsoportnak az Innovációs és Technológiai Minisztérium mint megrendelő elé javaslatot kell letennie a tarifaközösség kialakítására, ennek feltételeire, és a szükséges közös informatikai rendszernek ekkorra már üzemelnie kell. Egy minden szempontból egyszerűbb, átláthatóbb díjszabást tartalmazó kínálattá kell formálnunk a jelenlegi díjszabási rendszert"
- mondta az elnök-vezérigazgató.
(MTI nyomán)