A Jobbik nemet mond a digitális kényszerzubbonyra, és követeli a személyes ügyintézés, személyes életvezetés lehetőségét minden magyar polgár számára - kezdte pénteki sajtótájékoztatóját Z. Kárpát Dániel, a Jobbik alelnöke.
Mint mondta, a pártja alapvetően üdvözöl minden technológiai, technikai újítást, és természetesen megfelelő kontroll és fogyasztóvédelem mellett üdvözli azt, hogyha az állampolgárok élete könnyebbé válik, ugyanakkor egyre többen panaszkodnak nekik az utóbbi időben arra, hogy a digitalizáció kényszerítése legalább annyi bonyodalmat okoz az életükben, mint amennyi könnyebbséget.
Különösen irritáló, hogy szolgáltatók, bankok vagy telefonos cégek nagyon sokszor megkövetelik azt, hogy az ember rendelkezzen applikációval, töltse le, frissítse, legyen okostelefonja, és enélkül mintha szóba sem állnának vele
- hívta fel a figyelmet.
Az ellenzéki párt országgyűlési képviselője szerint ez nem csak vidéken probléma, ahol az emberek megszokták, hogy a sokszor már bezárt postán adják fel a levelet, vagy éppen a vasútállomáson vásárolnak egy jegyet, hanem a pénzügyi szolgáltatóknál is visszatérő ez a gond. Sőt, sajnos az egészségügyi leletekkel kapcsolatban is megjelent az, hogy sokszor digitálisan vagy a világhálón keresztül küldik el azt, amit az embernek frissítenie kell. Pedig úgy látja, nagyon sokan igénylik azt, hogy személyes interakciók, személyes megbeszélés formájában jusson el egy megnyugtató végpontra, vagy megnyugtató eredményre a történet.
Az applikációk, okostelefonok meglétének követelése és kizárólagossá tétele különösen nehéz olyan országrészeken, ahol a lefedettség sem megfelelő ehhez. Példának okáért egy-egy telefonos szolgáltató nem tudja biztosítani a folyamatos lefedettséget, ily módon az ügyintézést sem
- fogalmazott.
Önmagában tehát üdvözöljük a digitális újításokat, de ezek legyenek választhatóak, ne legyen digitális kényszerzubbony, melynek keretein belül ráerőszakolják az embereket ezek mindennapos használatára.
Alapvető követelésünk tehát az, hogy ne büntessék, ne kezeljék másodrendű állampolgárokként azokat, akik ragaszkodnak a személyes interakciókhoz! Fontos kikötésünk, hogy Magyarországon semmilyen esetben se fizettessenek többet azokkal, akik személyes ügyintézést, személyes ügyfélszolgálatot igényelnek
- emelte ki.
A jobbikos politikus elmondta,
különösen irritálónak tartják a bankok, pénzügyi szolgáltatók oktató-nevelőnek tűnő tevékenységét, ahol egy sárga csekkre plusz pénzt számolnak fel, amivel a készpénzhasználatot büntetik. Köszönjük szépen, felnőtt állampolgárok vagyunk.
Nem igényeljük azt, hogy magán és multicégek okítsanak és neveljenek minket a digitális eszközök használatára. Erre ott vannak a családok és ott vannak a felnőtt állampolgárok önálló lehetőségei - fejtette ki.
Z. Kárpát Dániel bejelentette, a következő hetekben sorra nyújtják majd be azokat a részben fogyasztóvédelmi jellegű javaslatokat, amelyek megvédik a magyar állampolgárokat az említett technológiai cégek túlkapásaitól, illetve amelyek biztosítják a magyar polgárok számára a személyes ügyintézés, a személyes életvezetés lehetőségét minden esetben.
A társadalmi elmagányosodás korában nagyon sok, jellemzően idős honfitársunknak sokszor az egyetlen szociális interakciós lehetősége az, hogy ügyet intéz, az, hogy szóba állnak vele egy hivatalban
- mutatott rá.
Mi ehhez ragaszkodunk, ahogyan az említett honfitársaink védelméhez is ragaszkodunk. Digitális kényszerzubbony helyett a szabad választás lehetőségét akarjuk elérni minden magyar polgár számára, és a következő hetekben javaslatainkkal keresztül is fogjuk ezt vinni - zárta sorait a Jobbik alelnöke.
(Címlapkép: Z. Kárpát Dániel/Facebook)