Egész ország egy alagútban: megint bedöglött a hármas metró, ezrek rekedtek meg

Vigyázat, csúnya szavak vannak a cikkben. Így élünk!

A műszaki hiba a Nyugati pályaudvarnál történt, a kihagyott szakasz viszont igencsak jelentősre sikerült: a BKK tájékoztatása szerint a metró az Újpest-Központ és a Nagyvárad tér között nem járt, amiben az a jó, hogy így már csak 5db dél-pesti megálló maradt aktív, tehát Budapest gyakorlatilag egy az egyben elvesztette legforgalmasabb metróját.

Ennek meg is lett az eredménye, ugyanis tömegek rekedtek az aluljárókban, vagy mentek fel a felszínre a pótlóbuszokra várni. Ezekre végül nem volt szükség, mert a metrót eltakarították valahogy az útból, és az embereket visszaterelték a föld alá.

Szemléltetjük, hogyan élte meg ezt egyik kollégánk:

- Nem jár a 3-as metró
- De busz sincs
- És mivel a 12-es és a 14-es villamos helyett is busz jár, nem tudom, hogy lesz
- Elkések
- Most letereltek mindenkit a kurva forró metrókocsiba
- De nem indul még
- Elindult
- Geci forróság
- De a Lokált osztogatják

Az utolsó sor külön is figyelemre méltó, hiszen a Metropol helyett szórt fideszes propagandalap bizonyára kiválóan alkalmas volt a kedélyek csillapítására. (Egyébként az újság nem csak olvasásra alkalmatlan, hanem ablakmosásra is – ömlik belőle a tinta).

Vagonnyi probléma

Reagálásában Tokody Marcell Gergely, a Jobbik fővárosi képviselője azt írta, a Jobbik március óta többször követelte a meghibásodások kivizsgálását, de azóta sem kaptak magyarázatot. Felháborítónak tartják, hogy közel 70 milliárd forint adósságot varrtak a budapestiek nyakába, amiért a tisztességes adófizető állampolgárok értékelhető szolgáltatást, biztonságos és kulturált közlekedést nem, hanem csak több vagonnyi problémát kaptak, szó szerint – fogalmazott Tokody.

Az orosz metrók ajtajaival napi szintű problémák vannak: vagy nem nyílnak, vagy rosszkor nyílnak, ami egy metró esetében finoman szólva is életveszélyes. Tarlós István szerint ezek gyermekbetegségek, pedig azok kiszűrésére van hosszú tesztüzem. Persze Tarlósnak, aki szerint légkondicionáló sem kellett a felújított szerelvényekbe, pont annyi köze van a tömegközlekedés problémáihoz, mint helyettesének a lenyúlt új cégesautóhoz.