Ezért megéri pénzzel tömni a multikat: Öt éven belül alig alkalmaznak majd élő embert

Öt éven belül 40-60 százalékkal kevesebb munkást alkalmaznak a magyarországi autógyárak a villanyautó, illetve a robotika térhódítása következtében, legalábbis erre jutott több nemzetközi felmérés is – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Róna Péter közgazdász.

Ez azért jelent hatalmas problémát, mert a magyar kormány munkahelyteremtési támogatás címszóval olyan állásokra is 3-6 évre előre kifizette a munkabérköltséget, melyek a robotizáció felpörgésével jó eséllyel mennek a levesbe.

A szakember bírálta az Orbán-kormány olcsó, betanított munkaerőre épülő gazdaságpolitikáját, mert szerinte

"ahelyett, hogy idejében fölismerve a veszélyeket, kiemelten képezték volna a magyar munkaerőt, hatalmas összegeket adtak ki fölöslegesen".

Hát igen, mondhatnánk, ilyen az, amikor egy olyan ember vezeti az országot, aki még a számítógépet sem képes bekapcsolni, és internetadóval tervezte megregulázni azt a furcsa fényújságot, amit a sok bugris fiatal olvasgat, ahelyett hogy mennének a stadionokba meccset nézni...

Ennek tükrében az is roppant mód megéri, hogy a Fidesz méltatlanul alacsonyan tartja a magyar béreket, és nemhogy a nyugati életszínvonalhoz nem közelíti a hazai életminőséget, de már régiós viszonylatban is sereghajtót fabrikált belőlünk.

Róna arra is fölhívta a figyelmet, hogy optimista becslések szerint a gyárak termelése nem fog visszaesni, de a magyar beszállítók jó része esélytelen lesz, mert képtelenek a modern követelményeknek megfelelni.

Vagyis a kormány másik nagy hibája, hogy nem készítette föl a beszállítói réteget az új technológia magyarországi bevezetésére. Ez pedig a GDP drasztikus visszaesésében is megmutatkozhat.

Ezt a folyamatot jelzi előre az Atradius hitelbiztosító globális piacelemzése is. Eszerint az elektromos autók elterjedése és az automatizálás már öt éven belül is negatívan érintheti a magyar ipart.

A nagy autógyártókat kiszolgáló és a kis kutatási-fejlesztési igényű, hagyományos terméket gyártó beszállítóknak piacvesztésre kell számítaniuk, mert az elektromos autókban 60 százalékkal kevesebb az alkatrész, mint a régi technológiájú járművekben, ráadásul ezek olyan berendezések, amelyek jelenleg a német márkák technológiai előnyeit adják.

Mivel az elektromos autó árának közel felét az akkumulátor adja, kiemelkedően fontos, hogy a most a Tesla, illetve a koreai LG és Samsung által uralt akkumulátorpiacon megjelenjen egy európai gyártó. Ezt célozza az a németországi, 17 nagyvállalatból álló konzorcium, amely kormányzati támogatást kapott egy olyan akkumulátorgyárra, amely fölveheti a versenyt a Tesla Gigafactory koncepciójával - mondta el a Magyar Nemzetnek a Vanek Balázs, az Atradius igazgatója.

Az uniós pénzekkel indokolják EU-tagságunkat, mégsincs gazdasági felzárkózás

A jobbikos honatya szerint ehelyett "az öncsonkítás gazdaságpolitikáját" folytatták a mindenkori kormányuk, köztük a Fidesz is:ez a privatizáción és a multinacionális cégek feltétel nélküli kiszolgálásával járt.Felidézte: az EU-tól érkező kohéziós pénzeket nem a gazdasági felzárkóztatásra fordítottuk, hanem azok szétfolytak a korrupció csatornáiban, és csupán látszatberuházások születtek belőlük.Holott az ország vezetői mindig a Brüsszelből érkező forrásokkal indokolják az uniós tagságunkat