A Riporterek Határok Nélkül szerint a Hír TV lerohanása a sajtószabadság újabb sérelme, a Fidesz szerint SOROS

A magyar sajtó kisajátításának egy újabb lépését látja a Riporterek Határok Nélkül (RSF) abban, hogy a Hír TV "Orbán Viktor egyik barátjához került."

A szervezet szerint „a Fidesz-szövetségesek átvétele megerősíti, hogy a kormány eltökélt a média feletti kontroll megszerzésében”.

Hozzáteszik: a hatóságok mindinkább visszaszorítják a sajtó függetlenségét, és ellehetetlenítik azt a képességét, hogy ellenőrizze a demokráciát.

Az RSF nem csak azt látja problémának, hogy Fidesz médiatábora évek óta erősödik, hanem azt is, hogy a megszerzett sajtótermékeke az ellenzék elhallgattatására használják. Hozzáteszik:

Orbán Viktor el akarja kerülni a kézi vezérlés látszatát, ezért  szövetségeseivel vásároltatja fel a médiacégeket,

ahol aztán a cenzúra, a kirúgások és a bezárások módszerével újrafogalmazzák a szerkesztőségi elveket.

Nagy kő esett le: vége a "kekeckedő hírszerkesztésnek" a Hír TV-nél

Szerdán Gajdics Ottó, a kormánypárti Pravda, a Magyar Idők főszerkesztője az Echo TV-ben útmutatót adott a nemzetnek, mi a különbség, a "nem normális" "acsargó" kritika, és az építő jellegű "javítani akaró" észrevételek között. Hogy ez hogy működik a gyakorlatban, azt a jövőben az éppen aznap lerohant és NER-esített Hír TV-n követhetjük majd nyomon.

A Riporterek Határok Nélkül közleménye emlékeztet arra, hogy Magyarország 180 országból a 73. helyen van a sajtószabadsági index alapján.

A Fidesz reagált is az RSF állásfoglalására, amely nagyjából annyiban foglalható össze, hogy SOROS. Álljon itt az opus teljes terjedelmében:

"A Riporterek Határok Nélkül egy Soros-szervezet. Bevallottan Soros pénzéből működik, a bevándorláspárti Soros-hálózat része. Tehát megint egy újabb bevándorláspárti Soros-szervezet próbál beleszólni a magyar médiaügyekbe és a magyar politikába."