Miután napvilágot látott a hír, hogy a koronavírus-járvány közepette a kormányzat 10 évre titkosítaná a Budapest-Belgrád-vasútvonal szerződéseit, Ander Balázs, a Jobbik alelnöke a közösségi oldalán közölte, a transzparenciát, átláthatóságot és a garanciákat nélkülöző projektre szánt 1000 milliárd forintot sokkal inkább a veszélyhelyzeti védekezésre kellene fordítani.
Közzétette: Ander Balázs – 2020. április 1., szerda
A politikus emlékeztetett, amennyiben a végösszeg valóban 1000 milliárd forintnál áll meg, az azt jelenti, hogy minden egyes magyar állampolgárra, csecsemőtől az aggastyánig körülbelül 100 ezer forint kiadás fog jutni. Felidézte, több olyan közlekedéspolitikai szakértő van, aki szerint "ez az őrültség 2000 év alatt fog megtérülni". Már csak azért is, mert a vasúti nyomvonal olyan jelentős városokat elkerül, mint Kecskemét és Szeged.
Ander Balázs felteszi a kérdést,
A jobbikos politikus szerint
Mészáros Lőrinc érdekeltsége, a RM International Zrt. 300 milliárdos részt szakít ki az üzletből.
Mészáros Lőrincék megkötötték a szerződést a Budapest-Belgrád vonal megépítésére
Megkötötte a Budapest-Belgrád vasút magyarországi, Kelebiáig tartó szakaszának teljes körű tervezésére és kivitelezésére a CRE Konzorcium - közölte szerdán az MTI-vel az Opus Global Nyrt. A konzorciumban a kínai vasúttársaságot képviselő China Tiejiuju Engineering & Construction Kft. és China Railway Electrification Engineering Group (Magyarország) Kft., valamint az RM International Zrt.
A Jobbik azonban nemet mond arra, hogy Mészáros Lőrinc rohadtul meggazdagodjon, a párt szerint sokkal bölcsebb lenne ezt az 1000 milliárdot a veszélyhelyzetre és a járvány elleni védekezésre fordítani.
„A kormányzat állítsa le ezt az őrült, ostoba projektet, ne szórja a magyar adófizetők pénzét”
– szögezi le Ander Balázs. Hozzátéve, hogy a projekttel a kormányzat csak Kína térnyerését finanszírozza itt a térségben, illetve egyes kiválasztott oligarcháknak a további gyarapodását szolgálja.