Jogerős: nem titkolhatja a kormány, mi alapján döntött 35 éves sztrádakoncesszióról

autópálya, sztráda, M0
Járművek az M0-s autóút déli szakaszán 2019. március 5-én. Április elején megkezdődik az autóút déli szektorának felújítása, az 1-es főút és az M5-ös sztráda közötti szakaszon új forgalmi rend lép életbe.
Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Nem titkolhatja a Nemzeti Koncessziós Iroda (NKI), milyen számítások alapján jutottak arra, hogy 35 évre koncesszióba adják a teljes magyar hulladékgazdálkodást – írta a Szabad Európa. Az NKI-t - melyet egyébként a Rogán Antal propagandaminiszter által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda alapított 2020-ban - a Transparency International Magyarország (TI) perelte be, és a bíróság múlt heti elsőfokú, nem jogerős ítélete szerint ki kell adnia a számításokat. Korábban ezt közérdekű adatigénylésben próbálta megtudni a TI, csakhigy az NKI elutasította, így bírósághoz fordultak.

Viszik az utat is: 35 évre magánkézbe szerveznének 2000 kilométernyi magyar gyorsforgalmi útszakaszt

Igencsak érdekes felhívás jelent meg hétfő reggel az Európai Unió közbeszerzési értesítőjében - szúrta ki a 24.hu. A kaszinókoncessziókat is kezelő Nemzeti Koncessziós Iroda által közzétett felhívás szerint közel 2000 kilométer gyorsforgalmi útszakaszt adnának koncesszióba.

Ez már a második ilyen jellegű ítélet, tavaly októberben is arra jutott a bíróság, hogy nyilvánosságra kell hozni, mi alapján döntött a kormány a 35 éves autópálya-koncesszió mellett.

Az NKI azonban fellebbezett.

A per másodfokú tárgyalása csütörtökön volt,

a jogerős ítélet értelmében ki kell adni az adatokat.

Még honlapja sincs a hivatalnak, amely 35 évre koncesszióba adná a magyar gyorsforgalmi úthálózatot

Fantomhivatalnak nevezte a Népszava által megkérdezett közbeszerzési szakértő a magyar gyorsforgalmi úthálózat koncessziós jogát értékesíteni kívánó Nemzeti Koncessziós Irodát (NKI). Mint rámutat, a szervezetnek még honlapja sincs, így elérni sem egyszerű őket. Az NKI-t tavaly alapította a Rogán Antal propagandaminiszter által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda.

Így majd talán kiderülhet, miért éri meg az államnak és az adófizetőknek, hogy egy magáncég végezheti a hulladék kezelését és elszállítását, illetve a gyorsforgalmi utak üzemeltetését és építését az egész országban.