Ez a nap is eljött: átlépte az egymilliárd forintot a Megafon hirdetésköltése a Facebookon

Ez a nap is eljött: átlépte az egymilliárd forintot a Megafon hirdetésköltése a Facebookon

Mint ismert, a kormánykommunikációt egy az egyben visszaadó Megafon Központ véleményvezérei facebookos reklámköltéseikkel már tavaly év végén elérték az 500 millió forintos "mérföldkövet". Most pedig a Telex arról számolt be, hogy a közösségi médiára szánt megafonos hirdetéseknek sikerült immár az egymilliárd forintos álomhatárt is elérniük.

Már félmilliárd forint felett jár a kormányközeli Megafon reklámköltése a Facebookon

December 31-én átlépte az 500 millió forintos álomhatárt is a Megafon Központ propagandistáinak eddigi facebookos reklámköltése - számolta össze a Telex. A gyakorlatilag a fideszes kommunikációs paneleket visszamondó véleményvezérek (élükön a már kormányjobbágynak is nevezhető Rákay Philippel)..

Ily módon 1 003 010 555 forinttal gazdagították a népszerű közösségi oldal tulajdonosát.

A Facebook publikus Ad Library felületén szereplő összesített számla alapján a tíz számjegyű (!) összeget jelentő álomhatárt március 24-én lépték át, így napi átlagban 6 milliós hirdetésköltéssel futott a Megafon. 

A megafonosok által elszórt bő egymilliárd forint az egyes influenszereik oldalai között (néhány szponzorált, de időnként törölt oldallal együtt) a következő módon oszlott el:

  • Deák Dániel: 219 825 495 Ft
  • Déri Stefi 148 387 811 Ft
  • Trombitás Kristóf 124 509 521 Ft
  • Rákay Philip 114 828 981 + 111 939 880 Ft
  • Bohár Dániel 89 653 158 Ft
  • Konverzió (Dávid Bence) 55 597 467 Ft
  • Kötter Tamás 43 276 128 Ft
  • Bohár Dániel 30 631 075 + 27 823 507 Ft
  • Korondy Tamás 13 374 870 Ft
  • Megafon (központi oldal) 13 262 860 Ft
  • A kopasz oszt (Filep Dávid) 8 073 301 Ft
  • Kovács István (a Megafon vezetője) 1 826 501 Ft

A magyar hirdetési toplistán ezzel magabiztosan vezet a Megafon, a második Magyarország kormánya 518 millióval, míg a harmadik a Fidesz 412 millió forinttal. Ezek után következik a listán az Aktuális nevű – egyébként erősen Megafon-közeli – oldal 270 millióval, majd az ellenzék narratíváját terjesztő Erősítő (228 millió) és Ezalényeg (206 millió).

Hiába ment 593 millió a Megafon kormánypropagandájára, a kopasz Pottyondi Edina így is veri őket

Ahogyan korábban megállapítottuk, a Fidesznek nem elég a kézivezérelt, legócskább kommunista propagandát idéző, évi százmilliárd forintból működő közmédia, a több száz, tökéletesen uniformizált megyei lap, az Origo, Ripost, 888.hu és egyéb "hírportálok", a "visszafoglalt" Hír TV, illetve a fiatalokat célzó Pesti TV - ahol folyamatosan úgy pózolnak, mintha egyfajta underground, "tévés szamizdatot" készítenének, Mészáros Lőrinc tévéjében -, a kormány kommunikációs gurui egy ideje már eldöntötték, hogy az "internetet" is leuralják...