A híradás szerint a környékbeliek nem túl boldogok, mert kivágnak egy teljes fasort, ráadásul előzetes értesítés nélkül kezdtek a forgalom átszervezésébe.
Korábban több lakossági fórumon is szót emeltek az Etele úti fák ügyében. A BKK szerint más nyomvonal nem megfelelő, így a vágányok maradnak középen (eredetileg is itt lettek volna a vágányok, a fák később kerültek oda). A kivitelező azt ígéri, hogy kétszer annyi fát és cserjét ültet majd kárpótlásul a kivágott fasorért, és azokról három évig gondoskodik. Nagyobb probléma viszont, hogy az Etele téren a 19-49-es villamosok végállomását nem egyesítik az 1-essel, és nem hozzák közelebb a 4-es metróhoz, így az utasok többségének marad a kutyagolás.
Ahogyan arról többször írtunk, az 1-es villamos déli, utolsó meghosszabbítása már több mint egy éve csúszik, pedig befejezésével Dél-Buda és Dél-Pest fontos, alternatív közlekedési lehetőséghez jut.
Már építeni kellene, de még el sem kezdték: kérdőjelek az 1-es villamos körül
Mint ismert, tavaly októberben írta ki először a BKK az 1-es villamos Etele térig történő meghosszabbításáról szóló kivitelezési tendert. A beruházásra óriási szükség lenne, hiszen ezzel az 1-es villamost - legalábbis délen - befejeznék.
A pálya várhatóan 2019 elejére készül el, természetesen uniós forrásból.