Lapunk is beszámolt arról a hajmeresztő esetről, hogy a Kálvin téren "fehér metró" mindkét oldalán kinyíltak az ajtók, és tényleg csak a szerencsén múlt, hogy nem történt tragédia, nem esett ki senki a kocsiból.
Az Index BKV-s forrásokból megtudta, a felújított metrónak eddig is voltak kisebb-nagyobb problémái, de az ajtókinyílás komoly ügy. Információik szerint a mérnökök azt gondolják, egyedi lehet a hiba, ezért a 3 másik forgalomban levő felújított kocsi tovább közlekedik. Most az orosz és a magyar mérnökök is azt vizsgálják a meghibásodott szerelvényben, hogy mitől kaphatott fals parancsot az ajtósor. A szakemberek átnézik a teljes járművet a fedélzeti számítógéptől egészen az ajtókábelezésig, de egyelőre még nem tudni a hiba okát - írta a lap.
Ugyanakkor nemcsak magukkal a szerelvényekkel van baj, nehéz a metrókocsik és a régi alagúti infrastruktúra összehangolása is. A régi áramátalakító gyakran nem tudja fogadni a fékek visszatáplálásánál keletkezett áramot, a jármű kénytelen az így keletkezett energiát hőként "elfüstölni". Emellett amíg nem sikerül a felfűtött alagutakat is felújítani, addig a hőség is megmarad az Oroszországból érkező szerelvényeken.
A krónikához tartozik, hogy Tarlós István csütörtök délelőtt sajtótájékoztatót tart, ahol a főpolgármester minden bizonnyal kitér arra is, hogy az állam nem hajlandó több (elegendő?) forrást biztosítani a 3-as metró felújítására, így akár az egész projekt kudarcba fulladhat.