Lassan nem telik el úgy nap, hogy ne röppennének fel a MÁV-val kapcsolatos botrányos hírek. Balassa Péter, a Jobbik parlamenti képviselője ezek közül sorolt fel néhányat.
Eltört a sín Szabadbattyán és Kiscséripuszta között. Leállt a forgalom a dél-balatoni vasútvonalon. A Keletinél kisiklott a Claudiopolis InterCity, a forgalom összeomlott, az utastájékoztatás szintén. Eltört a sín a ceglédi vonalon, kétórás késések a Nyugati és a Déli pályaudvaron. Pályahiba miatt a ceglédi vonalon 20-40 perces késésekre lehet számítani. Elromlott a Fonyódról Kaposvárra induló vonat, pótlóbuszok járnak. Tapolca és Keszthely között is pótlóbusz jár
– írta facebook-bejegyzésében.
Ez csupán egy „szelet” az elmúlt napok eseményeiből – hangsúlyozta Balassa Péter, aki szerint a fent említett néhány eset is megerősíti, hogy a MÁV és a vasúti közlekedés mélyponton van. És bár Lázár János meghirdette a vasútfejlesztési tervét, ennek részletei egyelőre nem ismertek.
Balassa Péter kérdéseivel a Fidesz-kormány építési és közlekedési miniszteréhez fordult. Első sorban arra volt kíváncsi, hogy tervben van-e, hogy azonnali forrásátrendezéssel biztosítja a kormány a vasút biztonságos működését és a fejlesztések megvalósítását.
„Mikorra várható a vasútfejlesztési terv részleteinek bemutatása? 2024 első felében mely vasúti vonalakon, mekkora összeget költött a MÁV karbantartásra? Az elkövetkezendő években mely vonalakon terveznek teljes pályafelújítást? Mely vonalakon van sebességkorlátozás a pálya rossz állapota miatt?” – kérdezte a minisztert a jobbikos politikus. Azt is fontos kérdésnek tartja, hogy a közel 50 éves vasúti kocsik cseréje mikorra várható 21. századi, modern, klimatizált kocsikra, illetve mikor várható InterCity kocsik és mozdonyok vásárlása.
A fideszes miniszter számonkérése sem maradt el:
Az Ön nevéhez köthető több vasútvonal bezárása, illetve számos olyan beszerzés és fejlesztés leállítása is, mint az InterCity kocsik és mozdonyok vásárlása, valamint a Nyugati pályaudvar felújítása
(Címlapkép: Béli Balázs/Alfahír)