„Az elmúlt 13 évnek az oktatásban, illetve a közoktatásban végzett tevékenységei és változtatásai világosan mutatják, hogy a kormány tevékenysége kudarc volt”
- így reagált Lukács László György, a Jobbik-Konzervatívok frakcióvezetője az Alfahírnek arra, hogy a legutóbbi központi kompetenciamérés alapján minden korábbinál rosszabb a gyerekek szövegértési képessége hazánkban.
Eszerint a nyolcadikosoknál és a tizedikeseknél ezen belül is különösen nagy volt a visszaesés. A nyolcadik osztályosok 40 százaléka az alapszint alatt teljesített szövegértésben és digitális eszközök használatában, a tizedikeseknek pedig az egyharmada nem érte el az alapszintet.
Van egy halom dolog, amiben Magyarország fejlődött, ilyen például az ellopott pénzek, hogy egyre távolodunk Európától, sőt a miniszterelnök talán már a kilépést fontolgatja az EU-ból, de említhetem a rekordméretű inflációt, vagy a szintén rekordmagas áfát, és hogyha nincs gazdája valaminek, mint az oktatásnak, világosan látszik, hogy romlik a diákok teljesítménye még akkor is, ha a tanárok mindent megtesznek, hogy legalább szinten tartsák a diákokat
- hívta fel a figyelmet jobbikos parlamenti képviselő.
Lukács László György szerint ez is azt mutatja, hogy az Orbán-kormánynak érdemben kellene foglalkoznia az oktatással.
Már önmagában nem elég az, hogy önálló minisztérium igazgassa az oktatást, ahogy az sem, hogy a pedagógusok fizetését már nagyon régen meg kellett volna emelni - és erre volt is lehetőség nemcsak uniós forrásokból - de azt is vizsgálni kell, hogy jó-e a mostani irányvonal
- tette hozzá az ellenzéki politikus.
A Jobbik frakcióvezetője lapunknak azt is hangsúlyozta, pártja mindig azt képviselte, hogy az olyan szektorokra, mint az oktatás, vagy az egészségügy, kiemelt figyelmet kellene fordítani, önálló minisztériumokkal.
Címlapkép: Lukács László György a Jobbik-Konzervatívok frakcióvezetője. Fotó: Alfahír/Béli Balázs