A közlekedés jövőjéről kezdeményez egyeztetést Lázár János minisztériumánál a Jobbik-Konzervatívok

A közlekedés jövőjéről kezdeményez egyeztetést Lázár János minisztériumánál a Jobbik-Konzervatívok

Schwarcz-Kiefer Patrik szerint a szabályok ésszerűsítésére van szükség, de ezeket a szabályokat, szigorúan be kell tartatni.

Kifejezetten örülünk, hogy a közlekedésről és a közlekedési morálról végre vitát lehet folytatni – mondta Lukács László György, a Jobbik-Konzervatívok parlamenti frakcióvezetője „Az autózás jövője Magyarországon - mit tesz a kormány a magyarok mobilitásának megőrzéséért? – címmel megtartott sajtótájékoztatón.

Lukács László György utalt Lázár János korábbi felvetésére, a gépjárművezetőket érintő „zérótolerancia” megszüntetésére az alkohol fogyasztással kapcsolatban, amit például Gulyás Gergely nem támogatna.

A Jobbik-Konzervatívok frakcióvezetője hangsúlyozta, álláspontjuk szerint a mobilitás alapjog, különösen a 21. században, megannyi részen, akár a tömegközlekedésben, az autók, a biciklik, elektromos eszközök, terén a munkába járáshoz, illetve más közszolgáltatások igénybevételéhez.

Schwarcz-Kiefer Patrik, a Jobbik-Konzervatívok „Normális autózásért” programfelelőse szerint a mobilitás tekintetében két dolgot érdemes kiemelni. Az anyagi vonzatát és a szabályozási vonzatát.

Ha az anyagi vonzatát nézzük, akkor egy nagyon sokkoló számmal találkozhattunk az elmúlt napokban. Az EU-s tagországokban nálunk csökkent egyedül az új autók eladásának száma. Ez is jól mutatja, hogy a magyarok milyen komoly gazdasági nehézségekkel néznek szembe

- hívta fel a figyelmet Schwarcz-Kiefer Patrik aki jelezte, Brenner Koloman jobbikos képviselő korábban ebben a témában terjesztett be határozati javaslatot a Parlament elé.

De nemcsak az számít, hogy milyen autóval közlekedhetünk hanem, hogy milyen szabályok között

- tette hozzá a Jobbik-Konzervatívok szakpolitikusa.

Schwarcz-Kiefer Patrik szerint a szabályok „ésszerűsítésére” van szükség, de ezeket a szabályokat, szigorúan be kell tartatni.

„Az ésszerűsítés jelenthetné például, hogy megtaláljuk a kellő sebességkorlátokat. Én azt gondolom, az értelmetlen módon kihelyezett 30-as táblák helyett arra kell törekedni, hogy a normális sebességkorlátokat tartassák be átlagsebességet mérő rendszerek telepítésével.”

Schwarcz-Kiefer Patrik hangsúlyozta az objektív felelősség kérdéskörét is mert mint fogalmazott, akinek a pénztárcája engedi, nyugodt lelkiismerettel hágja át a szabályokat, kifizeti a bírságot és a gyorshajtásért nem kap büntetőpontot. Ezt is újra kell gondolni

- tette hozzá osztrák példákat említve.

Schwarcz-Kiefer Patrik is említette a Lázár fél zérótolerancia kérdését, amit szintén egy vitára alkalmas felvetésnek tart.

„Horvátországban sem szabályellenes, ha valaki egy pohár bor után vezet autót, viszont ha így okoz balesetet, az halmazati büntetést jelent számára. Tehát akkor lehet erről beszélni, ha az emberek vállalják a felelősséget és felelősen vezetnek.”

Lukács László György és Schwarcz-Kiefer Patrik bejelentették, hogy - komolyan véve a közlekedés jövőjét érintő kérdéseket - ezekben a témákban egyeztetést kezdeményeznek Lázár Jánosnál.

Címlapkép: Lukács László György és Schwarcz-Kiefer Patrik a Jobbik-Konzervatívok politikusai. Fotó: Alfahír/Béli Balázs