A MÁV örömmel jelenti: nem hétfőtől, csak szerdától vágják le a magyar vasúthálózatot Nyugat-Európáról

A MÁV örömmel jelenti: nem hétfőtől, csak szerdától vágják le a magyar vasúthálózatot Nyugat-Európáról

Az évtizedek óta elhanyagolt, leromlott állapotú győri vonal kapkodva elkezdett felújítása miatt annyit késtek a Budapestről induló Railjetek, hogy az osztrák vasúttársaság kénytelen volt Bécsnél megállítani őket, és új szerelvényeket indítani München felé. Időben.

Az elmúlt héten az osztrák vasúttársaság (ÖBB) arról tájékoztatta a vasúttársaságot, hogy október 2-tól, hétfőtől október 26-ig, a győri fővonalon végzett felújítás jelenlegi fázisához igazodva néhány Budapestről induló és Bécsen túl közlekedő Railjet xpress rövidebb útvonalon, csak Bécsig közlekedik.

Vasárnap késő este az osztrák államavasutak újabb egyoldalú döntést hozott: arról tájékoztatta a MÁV-ot, hogy a menetrendi átállást, a Bécsen túl menő vonatok leválasztását nem tudja technikailag az általa jelzett időben megoldani, így a bevezetését néhány nappal elhalasztja, előreláthatólag csak 2023. október 4-étől vezeti be – jelenti az örömhírt a MÁV hétfőn kiadott sajtóközleménye.

A hangnemben érződik a káröröm, hogy "ők sem tudták megoldani".

Mint emlékezetes, az ÖBB, az osztrák állami vasúttársaság a múlt héten arról tájékoztatta magyar partnerét, hogy az 1-es fővonal felújításából következő mentrendi bizonytalanságok miatt a Budapestről Bécsen keresztül München, Salzburg stb. felé közlekedő railjet xpress járatait átmenetileg csak Bécsig közlekedteti, ott az utasoknak át kell szállniuk másik járatokra.

A döntésre azt követően került sor, hogy az ÖBB jelezte: az osztrák belföldi menetrendi feszültségek elkerülése érdekében 11 percen belüli ún. kilépő késéseket tud bevárni.

A sajtóközlemény a MÁV szempontjából mutatja be az előzményeket: „Noha a felújítással érintett szakaszon közlekedő, Budapestről induló vonatok menetrendszerűsége már a bejelentés előtt javulni kezdett és ez a trend a hét második felében is folytatódott, az ÖBB végül egyoldalúan mégis úgy döntött, hogy haladéktalanul, már október 2-ától bevezeti az átmeneti intézkedést.”

Hozzáteszik: a magyar vasúttársaság felkészült erre és megtette a szükséges intézkedéseket a váratlan, egyoldalú döntésre. A vasárnap esti újabb egyoldalú osztrák intézkedés ugyanakkor tovább bonyolította a kialakult helyzetet az utasforgalom és az utasok tájékoztatása szempontjából.

Az ÖBB tájékoztatása alapján előreláthatólag október 4-től áll be a menetrendi változás, azaz csak szerdától fognak rövidebb útvonalon közlekedni a felsorolt Railjet xpress járatok (rjx 60, rjx 62, rjx 64, rjx 66, rjx 68). Addig továbbra is teljes útvonalon járnak a Budapest-Keleti pályaudvarról 7:40 és 15:40 között kétóránként Bécsen át Münchenbe induló Railjetek, Bécsben nem kell átszállni, egyelőre átszállás nélkül folytathatják utazásukat Linz, Salzburg, München felé.

Magyarázkodik és hárítja a felelősséget a MÁV.

A MÁV-VOLÁN-csoport továbbra is mindent megtesz a nemzetközi vonatok közlekedtetése során a menetrend tartásra, ezért kért türelmet az ÖBB-től első lépésben.

„Annak ellenére, hogy közös munkával sikerült eredményeket elérni a menetrendszerűség javításában, az ÖBB sajnálatosan immár másodszor is egyoldalú döntést hozott, váratlan helyzet elé állítva az utasokat, akiket a MÁVINFORM-on keresztül igyekszünk folyamatosan tájékoztatni a menetrendi változásokról.”

Ez biztosan megnyugtatja az utasokat, akik a késések miatt kénytelenek Bécsben várakozni.

(Címlapkép: Egy Railjet vonat indul Salzburg felé a Keleti pályaudvarról 2015. szeptember 18-án. Ettől a naptól visszaáll a vonatközlekedés Ausztria és Magyarország között. MTI/Máthé Zoltán)