Hozzátette: a Budapesti Helyiérdekű Vasút Zrt. (BHÉV) a MÁV-csoport teljes jogú tagjává válik, ami szerinte kiváló fejlődési lehetőségeket teremt a BHÉV számára, és kedvező a vasúttársaságnak is, mivel az így 2017-ben a budapesti elővárosi térségben bejáratott, utasbarát szolgáltatást nyújtó leányvállalattal bővül.
Egyes szakértői vélemények szerint ugyanakkor a MÁV nehezen birkózhat meg a feladattal, lévén nincs tapasztalata az 5-10 perceként közlekedő HÉV-ek üzemeltetésében. Az évente 74 millió utast szállító BHÉV infrastruktúrája rendkívül leharcolt, mind a pálya, mind a szerelvények tekintetében, utóbbiak átlagéletkora már 40 év fölött van.
Nincs konkrét felújítási terv
Mint azt korábban megírtuk: a főváros azért adta át az államnak az elővárosi közlekedést lebonyolító HÉV-eket, mert keveselte az azért kapott állami normatívát. Ezt már csak azért is megtehette, mert a fővárosnak nem feladata a közigazgatási határain kívüli közlekedés finanszírozása. Az átadás-átvétel körül nagyon sok kérdőjel fogalmazódott meg korábban, így például nem tudni, mi lesz a sorsa a városhatáron belül közlekedő H7-es (csepeli) HÉV-nek, illetve azt, hogy mikor kötik össze a 2-es metrót a gödöllői HÉV-el.
Több százezer ember közlekedése kerülhet veszélybe - teljes a bizonytalanság a HÉV-ek körül
Kevesebb, mint egy hónap van hátra a Budapesti Helyiérdekű Vasút (BHÉV) Zrt. megalakításáig, de HÉV-es forrásokból úgy tudjuk, egyelőre több a kérdőjel, mint a megoldott probléma. HÉV-es forrásokból úgy értesültünk: gondok vannak a dolgozók munkaköri leírásával, bérezésével, egyelőre nem tudni arról, mi lesz a csepeli HÉV sorsa, ahogyan kérdőjelek övezik az alkalmazott tarifákat, vagy épp a bevételek és költségek elosztását is.