Viadukt a sík terepre: MSZP-s közpénzszórási módszerrel építené tovább az M6-ost a Szijjártót jachtoztató oligarcha cége

Viadukt a sík terepre: MSZP-s közpénzszórási módszerrel építené tovább az M6-ost a Szijjártót jachtoztató oligarcha cége

Nettó 90,5 milliárdos ajánlatot adott a Szijjártó Pétert luxusjachtján nyaraltató Szíjj László Duna Aszfaltja, valamint az M0-s Duna-hídjánál óriásit hibázó, ezért a kormányzat célkeresztjébe került Strabag alkotta konzorcium az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda (horvát határ) közti szakaszára – írja a G7 gazdasági szakportál. Kiemelik: a csupán 20 kilométeres szakasz minimum 90 milliárdos kivitelezési költsége mellett legalább 3 milliárd forint lesz az egyéb, előkészítő tevékenység.

Így összességében

4,7 milliárd forintba kerül majd egyetlen kilométernyi sztráda.

Az MSZP-kormányok ideje alatt épült M6-os az akkori fideszes ellenzék össztüze alá került, ugyanis a szinte teljesen sík terepen futó, a Dunántúli-dombságot átszelő sztrádára a Strabag

számos alagutat és viaduktot is épített,

ami nagyon megdobta a – ráadásul ppp-beruházásban megvalósuló – építkezés költségeit: 13 éve kilométerenként 2,6 milliárd (a KSH árindexét figyelembe véve mai értéken 4,5 milliárd) forintra rúgott.

A cikkben kiemelik:

két újabb völgyhidat is húznak

a mostani, 20 kilométeres szakaszra. Hogy értsük:

Orbán alatt semmivel nem kisebb a közpénzpazarlás, mint volt Gyurcsány idejében.

A szakportál azt is megemlíti, a Magyar Közút 2019-es forgalomszámlálása szerint az M6-oson olyan alacsony a forgalom, hogy azt még számos első- és másodrendű főút is felülmúlja.