Összesen nettó 12 milliárd forintért rendeltek meg reklámkampányokat, illetve kutatásokat a turisztikával foglalkozó állami cégek Balásy Gyula érdekeltségeitől – írja a Magyar Narancs.
A koronavírus-válság idején 4,2 milliárdnyi osztalékkal gazdagodik a kormánypropaganda kegyeltje
A koronavírus-válság évének eredménye után összesen 4208 millió forint osztalékot szavazott meg az állami propagandatenderek kommunikációval foglalkozó rendszeres győztesei, Balásy Gyula New Land Media Kft.-je és Lounge Design Kft.-je - írja a 24.hu. Mivel mindkét cégben Balásy az egyetlen tulajdonos, így a teljes, 4,2 milliárd forintnyi osztalék az ő pénztárcáját duzzasztja.
Mint az uniós közbeszerzési értesítőből kiderült,
a tenderre egyetlen ajánlat érkezett, amit az Orbán-kormány kedvenc reklámügynöksége, a New Land Media Kft. és a szintén Balásy érdekeltségébe tartozó Media Dynamics Kft. által alkotott konzorcium tett.
A győztes cégekkel szeptember 24-én kötöttek szerződést.
A keretmegállapodás a Magyar Turisztikai Ügynökség alá tartozó
- Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.,
- a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt.,
- valamint a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt. reklámkampányait tartalmazza.
A tendert a Rogán Antal felügyelete alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal kezelte.
A pályázatot megnyerő cégek átfogó médiakampányok tervezését és kivitelezését vállalták, ezekből évente kilencet kell megtartani, négyet itthon, ötöt külföldön.
Egy kampány minimum 4, maximum 8 hétig tart, és 100 millióba kerül majd, ugyanakkor a végösszeg ennek többszöröse is lehet.
„A Megrendelők jelen beszerzésének célja Magyarország turisztikai célú népszerűsítése, külföldről beutazó turizmus erősítése, magasabb státuszú utazók, valamint a belföldi lakosság megszólítása, a magyar turisztikai szolgáltatások fejlődésének kommunikálása a megfelelő célcsoportok felé”
– olvasható az uniós közbeszerzési értesítőben.
A kampányokkal többek között Izraelt, Kínát, Oroszországot, az Egyesült Államokat, Törökországot, Indiát és az Öböl-menti országokat céloznák meg.
A digitális szakadék csökkentését propagálhatja Balásy Gyula cége 63,5 millióért
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal Digitális szakadék csökkentése című kiemelt projektjének kommunikációs kampányát a kormányzati óriásplakátok koronázatlan királyának, Balásy Gyulának cégei nyerték el - derül ki az uniós közbeszerzési értesítő keddi számából. A New Land Media Kft. és Lounge Design Kft.