A törvényi előírások szerint 66 százalékos az úgynevezett még elégséges szolgáltatás szintje, de ennek csak az első napon kell minden vonalon és minden órában teljesülnie, a sztrájk második napjától már az egész napra számolják a kétharmados követelmény (kivéve a reggel 6-tól 9-ig és délután 15-től 18-ig tartó csúcsidőt).
Egyes szakaszokon teljes leállás lehet
A sztrájkhoz kedden csatlakozó Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke a Hír TV-nek korábban azt mondta: "előfordulhat, hogy este egyes szakaszokon nem közlekednek a járatok."
„Az első nap mindenféleképpen, minden vonalon, minden órában, minden időszakra vonatkozóan, ez a kétharmadnyi teljesítmény, ez egy előírás, egy törvényi kötelezettség. A következő napokban már átlagos számokról beszélhetünk, tehát valóban előfordulhat olyan eset, hogy egy-egy időszakban, adott esetben nem jár egyetlen járat sem, viszont mondjuk a csúcsforgalomban teljes százalékban közlekednek a járműben. Az a kérdés, hogy milyen irányba mennek el a tárgyalások, és hogyha a felek meg tudnak állapodni, akkor miben fognak megállapodni” – nyilatkozta Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.
Ha nem lép a kormány a BKV-dolgozók bérének érdekében, ez a sztrájk csak a kezdet lesz
Ha nem lép a kormány, a BKV-sztrájkok sorozatosak lesznek, ám ez még csak a kezdet, a szolgáltatás leállásának komoly gazdasági hatása is lesz - jelentette ki Tokody Marcell szerdai budapesti sajtótájékoztatóján. A Jobbik fővárosi képviselője ugyanakkor közölte, hogy a kormánynál rendelkezésre áll az az összeg, amely mindenképpen fedezné a BKV-dolgozóinak a bérköltségét.