A kérdéses ügyben a megrendelő által visszatartott összegről volt szó, az eljárásban pedig a vitatott összeghez képest jelentős a járulékos költség. Becslések szerint a megítélt összegből körülbelül 150 millió forintot tesz ki a választott bírósági eljárás, az ügyvédi költs, a szakértői díj és a kamat.
Az eredetileg az osztrák gyökerű Strabag és a francia Vinci közös cége lassan öt éve folytat jogi huzavonát a BKV-val, melynek tétje
100 millió euró, azaz több mint 30 milliárd forint körül mozog.
Ha a fővárosi közlekedési vállalat minden pert elveszít, ennyivel rövidül meg a magyar állam. A portál információi szerint ráadásul a Bamco eddig 70 százalékos sikerszériával nyerte meg a már lezárt pereket, ami nem fest túl kedvező képet a jövőről.
Budapestnek eddig összesen 4 milliárd forintot kellett kifizetnie a kivitelezők részére, amiből 800 millió forint többletköltség volt, aminek nagyobb hányadát a 8 százalékkal ketyegő eurókamat és az ügyvédi költségek okoztak.
A horrorisztikus pluszköltségek ellenére a BKV ragaszkodik hozzá, hogy minden ügyben perre menjen a vállalkozókkal, mert az igényérvényesítés jogszabályi kötelezettsége,
így akkor sem próbálhat meg peren kívül megegyezni a többi féllel, ha azt kockáztatja, hogy a vesztes perek 20-25 százalékkal megnövelik a kiadásokat.
A 4-es metró összköltségvetését 2012 végén 452,5 milliárd forintban állapították meg, és ebből a keretösszegből 67,5 milliárd forintot különítettek el a vállalkozókkal folytatott viták rendezésére.
Ebből 2016 tavaszáig összesen nagyjából 21 milliárd forintot használtak fel részben perek, részben a kormány jóváhagyásával kötött megállapodások eredményeként.
Ha azonban a kivitelezők a továbbiakban minden ügyben tudják majd érvényesíteni az érdekeiket, akkor a pluszköltségek bőven túllépik majd az eredetileg elkülönített pénz összegét, a BKV-nak pedig valószínűleg fogalma sincs, honnan teremti majd elő a szükséges pluszforrásokat.
Valószínűleg ezért sem ártott volna, ha a Fidesz-kormány betartja az ígéretét, és 2010 után tényleg elszámoltatja a volt szocialista-szabad demokrata vezetést. Az elsíbolt összegek előkerítésével és a tolvaj politikusokat sújtó vagyonelkobzásokkal valószínűleg könnyebb lenne a helyzet, de hát ez is csak épp olyan jól hangzó politikai termék volt Orbánék számára, mint a polgári Magyarország ideája vagy a bevándorlás elleni küzdelem.
Ha már úgyis akkora divat a listázás: 10 ember, akiket ígérete ellenére sem számoltatott el a Fidesz
Ha manapság úgyis akkora divattá tette a Fidesz lakájmédiája a listázást, akkor íme, itt egy olyan névsor, amit nyugodt szívvel tudunk a minden körülmények között éber Figyelő, a következetesség acélos elszántságát hordozó Fidesz, és az egykor önmaga által is teljes mellszélességgel képviselt liberalizmus ellen hirtelen megint lángpallost ragadó Orbán Vikor Vezénylőtábornok Úr figyelmébe ajánlani.