Az NBC megjegyezte, az üzletember annak ellenére sem költ televíziós reklámokra, hogy az utóbbi napokban támogatottsága meredeken zuhanni kezdett, sőt a Trump-kampány büdzséjébe befolyó hozzájárulások is apadni kezdtek.
A tévécsatorna által megbízott Advertising Analytics nevű elemzőcég adatai szerint Clinton stábja 52 milliót költött reklámokra, és az egykori külügyminisztert támogató csoportoktól befolyt összegekből további 39 millió dollárt fordítottak hasonló célokra.
Az adatok azt mutatják, hogy Trump stábja egyáltalán nem költött tévés hirdetésekre, és a milliárdos kampányának finanszírozását segítő szervezetek is mindössze 8 millió dollárt fordítottak reklámokra – közülük a Nemzeti Lőfegyver Szövetség (NRA) 3,2 milliót. Ez azt jelenti, hogy Clintonnak 91 millió dollárjába, Trumpnak viszont csak 8 millió dollárjába kerül a fizetett televíziós megjelenés.
A képet némileg árnyalja, hogy márciusban a The New York Times című amerikai napilap azt írta: Trumpnak 1,9 milliárd dollár értékű ingyen reklámot biztosít a sajtó a róla szóló beszámolók, cikkek, elemzések, tudósítások révén. Clinton esetében a róla szóló hírek reklámértéke kevesebb mint fele ennyi, 746 millió dollár volt.
A RealClearPolitics választási megfigyelő amerikai honlap által összesített felmérések átlaga csütörtökön azt mutatta, hogy jelenleg az egykori külügyminiszter támogatottsága országosan 48 százalékos, és 7,7 százalékkal vezet Trump előtt.