A Magyar Nemzet által közölt tenderkiírásból kiderül: vasútépítésből 12 milliárd forintos, biztosítóberendezések telepítéséből nyolcmilliárdos, felszín alatti víztelenítésből és egyéb munkákból szintén nyolcmilliárdos árbevételt kellett elérnie az elmúlt három évben annak a cégnek, amely fel akarja újítani a budapesti M3-as metrót. Emellett nem lehetett veszteséges egyik éve sem ez alatt az idő alatt.
Sokkal érdekesebb viszont egy megjegyzés, amely szerint az EU még nem is döntött a beruházás támogatásáról, sőt, az eljárást eredménytelennek nyilváníthatják, ha az ajánlattételi határidő lejártát követően és az ajánlati kötöttség ideje alatt a kormány vagy a főváros nem vállal garanciát a projekt pénzügyi fedezetének biztosítására.
A napilapnak BKV-s források azt mondták, hogy a vészjósló mondatokat a biztonság kedvéért írták be a tenderbe, mert elvileg az unió és a kormány is megváltoztathatja a beruházást támogató döntését. Tarlós István főpolgármester a múlt pénteken tutira ígérte a felújítás befejezését 2019 végéig.
A Jobbik aláírásokat gyűjt
Stummer János, a Jobbik budapesti regionális igazgatója a héten jelentette be, hogy a nemzeti néppárt aktivistái a forgalmasabb metrókijáratoknál aláírásokat kezdtek el gyűjteni. Az akció 12-e és 29-e között zajlik, és az összegyűlt íveket a jobbikosok a tervek szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak, konkrétan Seszták Miklósnak adják át. Bíznak abban, hogy ennek hatására "az Orbán-kormány belátja, hogy legalább olyan fontos a hármas metró biztonságossága, mint a kormányzati gépjárműállomány korszerűsége".