Ahogy arról korábban portálunk is beszámolt, megépítése óta nagyjából 24 ezer jegyet adtak el a 800 millióba kerülő nosztalgiavasútra.
Most azonban napra pontosan lebontott jegyeladási adatok kerültek az Átlátszó birtokába a 2016. április 30-i indulás és a 2017. január 20. közötti időszakról.
A 600 millió forintos uniós támogatással épült kisvasút ugye azzal a feltétellel kapott pályázati pénzt, hogy naponta több ezren fognak majd rá jegyet váltani, ez a kritérium eddig még úgy sem látszik teljesülni, hogy sajtóhírek szerint osztálykirándulások, céges csapatépítő bulik, lány- és legénybúcsúk, valamint egyéb turisztikai rendezvények résztvevői is igénybe veszik a nosztalgiavonat szolgáltatásait.
Ennek ellenére a jegyeladások csak olyan, jelentős közérdeklődésre számot tartó, vagy turisztikai események kapcsán kúsztak 1000 darab fölé, mint a kisvasút startolása (2016. április 30. és 2016. május 1.), vagy az Alcsútdobozi Arborétumban rendezett "II. Vál-völgyi Zsúr" második napja (2016. május 29.). Ezeket leszámítva a jegyfogalások száma csupán 2016. július 3-án haladta meg a bűvös 1000 darabot.
2016 november 1-től pedig szinte teljesen elenyészett az érdeklődés a vonal iránt: 2017. január 20-ig szinte szellemjáratként üzemelt a kisvasút.
A portálnak megküldött adatokból látszik, hogy
a többezres vágyálmokhoz és ígéretekhez képest átlagosan mindössze napi 113 jegyet adtak el a kisvasútra, 53 napon senki sem utazott vele, 7 napig pedig még a szerelvények sem közlekedtek.