Ahogyan azt a múlt héten megírtuk, a kormány kommunikációs guruinak egyik legújabb projektje, hogy milliókból kiképzett jobboldali véleményvezérekkel akarják teleszórni az online médiateret. Ezt a műveletet a Megafon Központ igyekszik elvégezni, aki Rákay Philip, Bohár Dániel, Bayer Zsolt, illetve Filep Dávidból is profi "kormánypárti influenszert" akar képezni, utóbbit A kopasz oszt néven futtatják. Mint kiderült, ehhez rendesen a zsebükbe nyúlnak, ha hirdetésekről van szó: "A kopasz" Jakab Péter lejáratására készített rövid videójának hirdetésére elképesztően sokat, 1,7 millió forintot költöttek. Sőt: nemcsak egy-egy posztot hirdetnek meg, hanem alapjáraton is nagyon tolják a kopasz oldalát: március 30. és április 5. között majdnem másfél milliót költöttek rá.
Hiába a pénz, paripa, fegyver, a Megafon egyelőre nem állítja meg a „balliberális gőzhengert"
Úgy tűnik, "A kopasz" heti egymilliós hirdetési költéssel is hiába oszt, alig érdekel valakit, pedig a Megafon Központ támogatottjaként Filep Dávidból is profi "jobboldali influenszert" akarnak képezni. Abban, hogy az Orbán-kormány aktuális üzeneteinek eljuttatásához egy akkurátusan, temérdek pénzből kiépített, professzionálisan működő propagandagyár áll rendelkezésére, semmi újdonság nincsen.
A kopasz mellett azonban a "patrióta influenszer" Rákay Philipre se sajnálják a forintokat: a Telex szerint 1 millió forinttal támogatták meg az egyik videóját, amiben Karácsony Gergelyt gyalázta. Ami még érdekes, hogy az Elég nevezetű, Fideszt támogató Facebook-oldal április 8-a és április 11-e között futott gyurcsányozós videóját egy ismeretlen magánszemély több mint egymilllió forinttal szponzorálta meg. Az oldalról egyébként amelyről egyébként januárban derült ki, hogy a Fidesz központi e-mail címe áll.
Ha már a Fidesznél tartunk: megnéztük, a kormánypárt Facebook-oldalának esetében mit találunk a Hirdetéstárban. Az oldal összességében társadalmi kérdésekről, választásokról vagy politikáról szóló hirdetésekre 2019. április 15. és 2021. április 12. között
Az adatok alapján csak az elmúlt egy héten (április 6. és április 12.) 3 686 354 forintot fordítottak ugyanerre a célra.
Jelenleg egyetlen hirdetésük sem fut, az inaktívak között ugyanakkor azt látjuk, hogy
a "Brüsszel elhibázta a vakcinabeszerezést" című posztjukat kétszer is meghirdették: egyszer egy kétnapos hirdetési kampányra 500-600 ezer forintot költöttek, majd a hirdetést meghosszabbítva már 1 milliót.
A 65 év fölöttiek oltásával kapcsolatos, március 27- 29 között futott hirdetésre szintén 1 milliót szántak.
Mint látható, a Fidesz nagyon belehúzott és lassan, de biztosan ráfordul a 2022-es országgyűlési választási kampányra, ami minden bizonnyal rendkívül visszataszító lesz, tekintve, hogy a kormánypropaganda jelenleg is a valóságot meghamisítva, aljas módon oltásellenességgel vádolja az ellenzéket.