Hiába rohad, hiába veszélyes, nem újítják fel a megállókat

Kiszivárgott hírek szerint a főváros megfelezi a metró felújításának költségeit, az állomásokra így már nem futja majd.

Eszerint a vasúti pályát és a biztonsági berendezéseket felújítják, de a rendkívül rossz állapotú, elhanyagolt állapotú állomásokat már nem.

A lap szerint az ügy hátterében az áll, hogy „elszálltak” azok a költségek, amelyekre még idén júliustól várt ajánlatokat a BKV. A Magyar Nemzet információi szerint a legkedvezőbb pályázatok is több tíz százalékkal haladják meg az eredeti becsléseket. Ha valóban elhagyják az állomások felújítását, ezzel együtt pedig az Európai Unió előírásai szerint kötelező akadálymentesítését, illetve a megállók felszíni rendezését, akkor akár határidő előtt, fél áron befejezhetnék a munkálatokat.

Ha a 3-as metró bedől, az ország is bedől

A 3-as metró katasztrofális állapota természetesen jó ideje ismert a döntéshozók előtt, állagmegóvásra, vagy egy folyamatos, részleges lezárással járó felújításra mégsem költöttek az életveszélyes állapotokat eredményező síntörések miatti síncserén kívül. Az évek óta húzódó főváros - kormány közötti huzavona után az utóbbi időkben legalább eljutottunk oda, hogy kiírták az alagutak, állomások infrastruktúrájának felújítására vonatkozó tendert.


Mint írják: a főpolgármesternek e súlyos lépéshez a legfőbb lökést az adta, hogy a napokban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hivatalos levélben ér­­­tesítette a fővárost arról, egy fillérrel sem fizet többet a magyar állam, ha a 3-as metró teljes felújításának a költségei meghaladják a korábban véglegesített 139,5 milliárd forintos keretet.

A lap szerint Tarlós István arra készül, hogy olyan előterjesztést nyújt be a Fővárosi Közgyűlésnek, amely mindhárom tendert (a metrót három szakaszban, három külön eljárás keretében újítanák fel) eredménytelennek nyilvánítja, s végül a képviselők mondhatnák ki a végső szót a csonka, 70 milliárdosra szűkülő beruházásról.  Az egyszer már módosított fővárosi tervek szerint márciusban kezdődött volna a tényleges munka a 3-as vonal déli és északi szakaszán, míg a középsőn elindulhatna az első felújított szerelvény.

Persze könnyen lehet, hogy a fenti kiszivárogtatás egy egyszerű nyomásgyakorlás a kormány felé, hátha valaki komolyan veszi végre magát.